Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*asg* Älgfäktning, kanske?
Har han ståt på Täby Galopp så är dessa saker vardag... Tro mig!!!
Spikpistolerna smattrar, gödsel-lastbilar cirkulerar mellan flaxande pressningar, barnvagnsmaffian går glatt tre i bredd på stallbacken, pensionärer kommer med rollatorer på uppfarten, harven kommer farandes åt fel håll på banan, bygghissen far upp och ner och SL övningskör på parkeringen…
Vistja! Stormen har dragit ner träd över travslingan och staketsättarpojkarna lämnar plastpåsar i skogen… Jag önskar verkligen att det var överdrift… Kom inte o påstå att galopphästarna INNTE är härdade…
Mmm. Grannen har åxå ett fullblod. (Fast han är från Jägersro.)
Han är stabil som ett korthus ungefär..
Jag tycker det är lite dumt att påstå för "oinvigda" att i princip alla hästar från Täby är stabila som betonghus. (Mina ord - inte dina jag vet, men du vet vad jag menar )
Jag köpte själv en galoppör från Täby och hon var det nervigaste jag suttit på :smirk: Tittig som hejsan.
Fullblod från banan brukar vara rädda för andra saker än "vanliga" hästar. Traktorer, lastbilar, bilar m.m. m.m. hur lugnt som helst, men är gräset på fältet solblekt på ett ställe så "hjälp där bor monster" . Fast hästar som har sprungit mycket på gräs bryr sig inte om sånt.
Det beror lite på vad de har blivit utsatta för innan. När hästar från Täby eller t.ex. England är på Jägers för första gången kan de ibland tycka att det finns en massa konstiga hästar här med stödhjul , "de måste man undvika".
Fast det är väl typiskt hästar öht Jag vet flera stora kraftiga halvlbod o andra raser som fått spader när dom sett en liten ponny första gången, Eller en travare med sulky, eller brevlådor utmed vägen
En stor rejäl valack som reds av en stor karl mötte min dotter på b-ponny en gång i skogen och den stora hästen flög flera meter in från stigen rakt ut bladn träden i rena paniken.
Hästar är ju trots allt flyktdjur, får man inte glömma.
Konstiga hästar här med stödhjul , "de måste man undvika".
Jag bara måste berätta att jag och Novacape ska iväg på vår första dressyrträning idag!!
Håll tummarna så att jag inte skämmer ut mig.. Jag har inte ridit för en tränare på flera, flera år! Sen när det finns en kamera i detta hushåll, så LOVAR jag att komma med bilder som ni kan skratta åt!