DNA-typning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kicki13
  • Startdatum Startdatum
K

kicki13

Hur lång tid tar det innan man får svar på DNA-typningen? Det börjar dra ut på tiden, om man sedan skall skicka in dessa papper och alla andra papper som skall med för pass ansökan för fölet.
Någon som skickat in DNA-typning i år och fått igen dom?
:confused: /Kicki

Sv: DNA-typning

I år har jag inte DNA-typat men förra året och något år innan dess har vi gjort det. Förra årets provsvar tog ett par månader, det beror helt på hur mycket de har att göra.

Första gången vi skickade in en DNA-analys gick flera månader utan ett ord från SLU, jag ringde till slut och var lite irriterad och dagen efter hade jag fått resultatet (via telefon) :D

Sv: DNA-typning

I år måste man ju göra detta på alla connemara föl och mammor för den delen om dom inte DNA-typade sedan tidigare. Så dom måste ju ha jätte mycket jobb i år. Ja fattar bara inte hur man skall hinna skicka in alla papper SCS innan årsskiftet.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: IngelaH
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 841
Senast: Kajsalisa
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Nikan
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat