Dna-typning av travare vid frysmärkning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nela88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 966
N

Nela88

Hur går det till när fölet ska typas? Behöver stoet också vara med vid frysmärkningen? Ska hon också lämna DNA? Eller vem ska fölet typas mot? Stoet har ett föl sen tidigare. Finns hennes DNA i så fall "sparat"?

Hade tänkt köra fölet med sin hagkompis istället för med stoet, då vi tror att det blir lugnare så. Lite mer lätthanterligt på det viset :idea: Men om det ska tas prov från stoet också så måste hon ju med i vilket fall... Behöver hon åka med?

Tacksam för snabbt svar :laugh:

Sv: Dna-typning av travare vid frysmärkning

Hade de behövt ta DNA på stoet hade du fått hem ett provtagningskit direkt när STC fått in registreringsansökan.

Har du inte fått det brevet så behöver du inte ta tagel från stoet.

Ah okej!

Ringde och frågade om hon behövde åka med innan, och då sa dem nej.
Men jag visste inte om att man fick hem prov om det behövs. Kan va bra att veta i framtiden :p

Tack!

De typar mot både sto och hingst. JAg fick ett kuvert hem till mig, men man behöver bara göra det en gång.

De typar mot både sto och hingst. JAg fick ett kuvert hem till mig, men man behöver bara göra det en gång.

Ja, det är ju tur att man inte behöver ta nytt tagel till varje avkomma.
Då skulle de populärasta avelshingstarna vara svanslösa.

Tack alla för svar!

Ja det va väl tur att man bara behöver ta en gång. Jag misstänkte ju det :p Annars hade det varit mkt synd om hingstarna. Fast på det sättet kunde man mätt vilka som va populära, de med minst svans ;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 351
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022