DNA typa??

S

Sara87

ska åka och kolla på en häst som har okänd härstamning, kan man göra ett dna test som visar vad det är för ras/raser i henne??

Kostnad?

Sv: DNA typa??

Nej, man kan inte kolla vad det är för raser i hästen via DNA-test. Man kan bara jämföra med förmodad mamma och pappa och därigenom bekräfta att det är rätt mamma och pappa som uppgivits.
Vet säljaren inte vem som ska föreställa mamma och pappa så kan inte DNA-test ge dig något tyvärr.

Om du inte ska ge dig ut och testa lite olika hästar och hoppas att du träffar rätt ;p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 616
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden