DNA test för färgbestämning

Miaa

Trådstartare
Var skickar man DNA test för färgbestämning av sin häst ?
Hur gör jag och vad kostar det ?

Mvh Mia

Sv: DNA test för färgbestämning

Tack min engelska är inte vad den borde vara :o

Men jag kan använda både man och svans uppryckta med rötterna .

Och skriva vad det är för häst och regnr .

Tejpa det på ett papper och skicka det till dom och det kostar 40 dollar per häst .

Men betalningen är jag inte riktigt med på hur det går till visa eller mastercard eller kan jag få en faktura ?

Mvh Mia

Du har förstått helt rätt. Jag betalade med mitt mastercard. De drog det när de gjort testet. Inga problem med det heller.

Men jag hittar inte hur / var man skulle isådana fall gå in och betala med kortet eller skickar jag proverna först och får sen information om hur jag betalar med kortet . *känner mig nu skitdum * som inte förstår med betalningen :o

Och tack för hjälpen ;)

Mia

:o Missade det längst ner . Känns dock inte säkert att betala det så ..

Tack Mia :)

Är det någon som vet vad en Agouto Gene test är ?

Mvh Mia

Du kan ju lägga in exakt belopp på kortet så riskerar du inte att bli av med mer än just det beloppet :)

Du kan ju lägga in exakt belopp på kortet så riskerar du inte att bli av med mer än just det beloppet :)

Det har jag redan gjort :)

Men undrar fortfarande om någon vet vad Agouto Genen är eftersom de även vill testa den ?

Mvh Mia

Agouti-genen är den "bruna" genen. Den syns på svarta hästar och gör dem bruna, genom att begränsa det svarta till man, svans och ben, och fuxar kan bära den men eftersom de inte har något svart anlag så syns inte det bruna på dem.

Miaa- har du fått svaret på Creme och Extension ännu?!

Tack Bright Sara :)

Nej jag vet inget mer än att hon inte är Fux;) Därför vill Michal nu kolla Agouti genen och beroende på detta om det inte bli två små aa

Så kommer han därefter kolla Creme om jag förstått saken rätt .

Så hon kan i nu läget vara Brun , Svart brun, Svart eller Svartgul ;)

Är juh såååå nyfiken :o men kul är det att även kunna ha detta i bakhuvet vid val av hingst :)

Dock så skrev han att hon har ju en väldigt ovanlig/speciell färg och jag är ju tyvärr lite färgfixerad även om det inte gör hela hästen så är det kul med något som inte alla andra har :crazy::o

Mia

Vad kul! Då har vi uteslutit fux iaf. Jag kommer inte riktigt ihåg hur hon såg ut, men har för mig att jag inte trodde på brun. Ska bli spännande att se resultatet! Vilka färger har hennes föräldrar?

Fader Svart , Moder Svart /mörk kan tänka mig Svart gul (den benämingen fanns väll inte förr ? och hennes far Isabell .

Syskon har varit Svarta om dom inte varit betäckta med Tabac då ha dessa blivit isabeller , dock har ett sto stått som mörkbrun ,detta sto har jag inte sett (halvsyskon hmm Columbus xx ?? tror jag )

Dock alla helsyskon Svarta utom min:o så när vi teckenbestämde henne som föl så stog hon brevid sin helbror och med kort och jämförde honom då och henne och skrev då in henne som Svart:idea:

Dock när hon fällde första vinterpälsen så såg dom inte alls likadana ut utan hon ser ut som samma färg som levern har i en kyldisk om man tittar på hur den ser ut :D

Så jag tror /hoppas på Svartgul eller det heter väll smokyblack tror jag .

Men det kan du mer än jag ;)
Miaa ;)

Är det Tabac e. Bonaparte? Var han brun? För isåfall kommer var modern absolut gulsvart..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några...
2
Svar
22
· Visningar
1 145
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kvarka är en fruktad sjukdom med utbredd spridning både här i Sverige och utomlands. Forskare har med hjälp av DNA-tester tittat på hur...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 790
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
290
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka