Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ganska oroad över att man gör TV-underhållning av myndighetsutövning...
Å andra sidan hann dom fika 2 gånger på den korta tiden och jag hann snabbt tänka att dom kunde ha utnyttjat tiden bättre .
Ganska pinsam presentation av inspektören också. De är säkert underbara och jättekompetenta människor men det var inte det som lyste igenom...
Roligt på jobbet är helt okey,men inte om det leder till att man skickar iväg rappakalja till annan myndighet..Det är över gränsenHalvt KL
Jag fick intrycket av att Mattias (är det han med långt hår?) verkar vara en lite udda person men med ett STORT intresse för djuren. Jag fick känslan av att han är en sådan som lever för sitt jobb och sina djur, även om han framstod som lite flummig.
Och jag kan faktiskt tänka mig att unna mig ALLA människor lite kul på jobbet, vare sig de jobbar på myndighet, är statsminister eller undersköterska. Jag tycker det hör till jobbet, och jag tror att de flesta mår bättre av det. Speciellt om man har ett krävande jobb där man får se mycket skit.
Jag skulle garva arslet av mig om jag fick reda på att Fredrik Reinfelt satt plastfolie i dörren in till sitt kontor och någon minister fastnat i det. Jag hade lätt unnat Fredrik lite roligt på jobbet, han som har ett så allvarligt jobb
Roligt på jobbet är helt okey,men inte om det leder till att man skickar iväg rappakalja till annan myndighet..Det är över gränsen
Det är jag också...Citat:
Ursprungligen postat av Migo Visa inlägg
Jag är ganska oroad över att man gör TV-underhållning av myndighetsutövning...
Jag brukar av princip inte titta på de där TV-serierna.
Men, jo, jag är inte särskilt förtjust i att man gör underhållningsprogram i den stilen. Jag arbetar själv inom en brottsbekämpande myndighet, och skulle definitivt inte ställa upp i ett sådant program.
Du kan inte se någon fördel av att det visas upp och informeras om det arbetet som görs, så att allmänheten får en inblick i det istället för att bara höra alla de dåliga ryktena som oftast sprids mycket fortare från mun till mun?
I alla fall de poliser som jag känner eller samarbetat med i tjänst är överlag positiva då de tycker att de oftare möts av en positiv stämning sedan allmänheten släpps in mer./Camilla
SKK:s kommentar på programmet och valpimportören:
http://www.skk.se/nyheter/2014/1/skk-om-djurskyddsinspektorerna/
Önskar att jag kunnat lägga in länken på valpimportörens fb-sida, men jag är inte medlem i gruppen...