Djursjukvårdare i australien lr usa?

Alindra2000

Trådstartare
Har lovat att kolla lite åt en kompis. Vet någon här om man kan läsa djursjukvårdare utomlands? Tex Australien? Jag hjälpte henne kolla lite på internet men hittade bara veterinärsutbildning ingen djursjukvårdare.. Några tips vad man sak söka på? Min kompis har kört fast lite så behöver en knuff i rätt riktning! Några tips??

Sv: Djursjukvårdare i australien lr usa?

Det är klart att det går :)

Vet inte hur utbildningarna ser ut i Australien, men här (NZ) finns 11 olika utbildningar. Här tex

Prova annars att söka på veterinary nurse

Tack!.. Har du ngn aning om hurvida man får jobba som det i sverige efter utbildningen? Tänkte så man inte går utbildningen å sen får man inte jobba i sverige. Har en kompis som är psykolog men hon är amerikan och utbildad där, nu när hon bor i sverige så får hon inte jobba som det trots flera års jobberfarenhet där..

Det har inte tidigare varit några formella krav på djursjukvådare i sverige, men det kan ha ändats sedan jag flyttade... Annars får man kontakta den som ansvarar för legitimering el dyl och se vilka utbildningar de anser vara tillräckliga.

i dagsläget finns ingen legitimation för Djursjukvårdare, men det verkar vara på gång. (ärendet ligger hos regeringen) Detta medför att man i dagsläget kan komma "från gatan" och börja jobba. Ofta vill dock arbetsgivaren att man gått utbildningen i Skara eller har erfarenhet av yrket motsvarande detta. Hur utländska utbildningar står sig i förhållande till den svenska har jag ingen aning om...

Hmm.. hittat flertalet på NZ men inte en enda i Australien.. De i Australien tycks alla kräva att man måste jobba hos en vet och sen gå på skolan medan man jobbar hos vet. Märkligt men sant. Själv hare jag valt USA eftersom jag är medborgare även där,men de är ju värre för min kompis som inte är det. Å i USA får man ju knappt göra ngt förutom plugga om man inte har "grönt kort" eller är medborgare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår