F
Fladde
Köpte ett Danskt halvblod för ca 4 månader sen som jag bara han rida i 3 veckor då hon blev halt
Hon fick villa 2-3 dagar men igen förbetring Vetrinären kom ut hon fick villa 1 vecka till med Fenadyn(stavas?)
Ingen förbetring där häller.
Remiss till Djursjukhuset
Besök1: Kom ditt väntade i dagstallet ca 45 min kom in fick springa på rakt spår där hon inte vissar något(vissar inget på böjprof ihäller)
Fick sadla och tränsa in på ridvolten trava o skritta hästen vissar inget. Fick skritta ut en runda för senare longera då hon visar det i höger varv(tappar bakbennet) Bedövningar av olika leder började mn inga resultat rönken av rygg men var fin där. Ultraljud rygg hittades nått som liknar Ryggskott.
Hemresa.
Besök2: Årbesök 4 dagar senare hos ryggspecilist som behandlar ryggen.
Besök3: 4 veckor senare Ryggen helt bra
Men hältan kvar
Behandlas i knäleden med kortison och 2 andra spruter som jag inte kommrt ihåg.
Boxvilla och skrittas kortare turer på hårt underlag 4 veckor
Besök4: På måndag håll tummarna
Hon fick villa 2-3 dagar men igen förbetring Vetrinären kom ut hon fick villa 1 vecka till med Fenadyn(stavas?)
Ingen förbetring där häller.
Remiss till Djursjukhuset
Besök1: Kom ditt väntade i dagstallet ca 45 min kom in fick springa på rakt spår där hon inte vissar något(vissar inget på böjprof ihäller)
Fick sadla och tränsa in på ridvolten trava o skritta hästen vissar inget. Fick skritta ut en runda för senare longera då hon visar det i höger varv(tappar bakbennet) Bedövningar av olika leder började mn inga resultat rönken av rygg men var fin där. Ultraljud rygg hittades nått som liknar Ryggskott.
Hemresa.
Besök2: Årbesök 4 dagar senare hos ryggspecilist som behandlar ryggen.
Besök3: 4 veckor senare Ryggen helt bra
Men hältan kvar
Behandlas i knäleden med kortison och 2 andra spruter som jag inte kommrt ihåg.
Boxvilla och skrittas kortare turer på hårt underlag 4 veckor
Besök4: På måndag håll tummarna