Djursjukhus 4 besöket!

F

Fladde

Köpte ett Danskt halvblod för ca 4 månader sen som jag bara han rida i 3 veckor då hon blev halt :crazy:

Hon fick villa 2-3 dagar men igen förbetring Vetrinären kom ut hon fick villa 1 vecka till med Fenadyn(stavas?)
Ingen förbetring där häller.

Remiss till Djursjukhuset :crazy:

Besök1: Kom ditt väntade i dagstallet ca 45 min kom in fick springa på rakt spår där hon inte vissar något(vissar inget på böjprof ihäller)
Fick sadla och tränsa in på ridvolten trava o skritta hästen vissar inget. Fick skritta ut en runda för senare longera då hon visar det i höger varv(tappar bakbennet) Bedövningar av olika leder började mn inga resultat rönken av rygg men var fin där. Ultraljud rygg hittades nått som liknar Ryggskott.
Hemresa.

Besök2: Årbesök 4 dagar senare hos ryggspecilist som behandlar ryggen.

Besök3: 4 veckor senare Ryggen helt bra:)
Men hältan kvar :crazy:
Behandlas i knäleden med kortison och 2 andra spruter som jag inte kommrt ihåg.
Boxvilla och skrittas kortare turer på hårt underlag 4 veckor

Besök4: På måndag håll tummarna

Sv: Djursjukhus 4 besöket!

Importer- var det någon som skrev :mad: .Nej då.Det finns många fina importer som är bra :idea: .Så fy dig som svarade så.

Sv: Djursjukhus 4 besöket!

Bra hon är nästintill friskförklarad vet tror med lungn och inte stressad igångsättning ska hon bli helt bra så att hon är igång om cirka 6 mån

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Karminnie
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 047
Senast: Vogue
·
Hästvård Japp, då har "gammelmannen" åkt på bakbenshälta. Klinikbesök inbokat på måndag. Usch... Kan dra lite stort vad som hänt: Han är 18 år...
2
Svar
26
· Visningar
4 112
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21