Djurpolisen

L

Lea

Har ni sett på djurpolisen på Animal Planet? jag kan inte titta en enda gång utan att börja gråta. Det är helt sjukt att sån vanvård förekommer. Tänk om det finns likadana fall i Sverige. Man mår illa:cry:

Sv: Djurpolisen

Ser på Djurpolisen nästan varje kväll....
Visst gör det ont i hjärtat ibland, undrar alltid hur många djur son inte hittas.....
Tyvärr finns det liknande fall i sverige, mycket smådjur som far illa.
Har själv sett och anmält...:(

usch, det är hemskt att se de djuren lida. Tycker det är jätte bra att det finns poliser. Undrar bara om de är tillräckligt:crazy:

Det är skithemskt men verkligen jättebra att det finns poliser. Jag förstår mig inte på människor som tror att hästar och andra djur kan äta vad som helst, stå var som helst, mm

Ser på Djurpolisen nästan varje kväll....
Visst gör det ont i hjärtat ibland, undrar alltid hur många djur son inte hittas.....
Tyvärr finns det liknande fall i sverige, mycket smådjur som far illa.
Har själv sett och anmält...:(

Usch! Kan man fråga vad som hade hänt?

hej. . vilken tid på kvällen går det, jag måste nog kolla på det . .

Ja fast dom visar ju aldrig några nya program, tycker jag ser repriser hela tiden.

Jag är stundvis beroende av programmet, tycker det är väldigt bra. Känns skönt att veta att det finns folk som hjälper djur på det här viset och lever för det:bow:

Kollar också rätt ofta på det. Jag sitter med gråten i halsen vid varje avsnitt. Det är så jävla sjukt så det inte är sant ibland. Jag kan inte på något sätt förstå hur någon människa skulle kunna behandla ett djur på sådana hemska sätt. Det går bara inte att beskriva...

hej. . vilken tid på kvällen går det, jag måste nog kolla på det . .

Det går oftast kl 22 varje kväll men även nån gång på fm och på em.
Att det oftast är fall som är flera år gamla tkr jag inte gör ngt. Det är intressant ändå. Hemskt, ja, men på nåt sätt intressant. Det som gör att man tittar är väl att man vill se att djuren ändå blir räddade ur sin situation och får det bättre eller, i värsta fall, blir befriade från sitt lidande genom avlivning.

jag har nog sett alla avsnitt som visats. ett som satte djupast spår va det när de åkte ut och plockade in ett jättemagert sto som troligtvis va dräktig, de visste inte om fölet va levande eller ej. bara nån natt senare födde hon sitt fullt friska föl, tyvärr var hon själv helt förstörd så det fanns ingen återvändå för henne. det va precis som om hon gett sig fan på att överleva för att kunna föda sitt lilla föl. jag gråter varenda gång.

Jag brukar också titta på det o vist finns det lika dana idioter i sverige(tyvärr)...

o det borde finnas lika hårda straff här i sverige även gällande allt annat också.

jag tycker också att dert är kanon med djurpoliser, men jag vet folk som inte klarar av att kolla på sånadär program, eftersom de tycker det är värdelöst att djuren skänks bort till nya ägare.. som tycker att om man inte har planerat att tex skaffa hund, så hittar man en liten sör vovve som det äör synd om, tar hem den utan att kunna ta hand om den. Så det finns ju både för o nackdelar...

KL . Visst är det fränt när djurskyddsinspektörerna får bära pistol o skriva ut böteslappar på stället. Våra får ta hjälp av polis vid behov o kan bara skriva ut vitesförelägganden.
O visst kan det verka fränt med femton års fängelse för djurplågeri.
Men ni skall vara medvetna om att i delar av USA så ingår inte fängelse alls i straffskalan för djurplågeri o dessa enaorma fängelsestraff har vad jag vet aldrig fastställts i högre rätt.
PL

jag har nog sett alla avsnitt som visats. ett som satte djupast spår va det när de åkte ut och plockade in ett jättemagert sto som troligtvis va dräktig, de visste inte om fölet va levande eller ej. bara nån natt senare födde hon sitt fullt friska föl, tyvärr var hon själv helt förstörd så det fanns ingen återvändå för henne. det va precis som om hon gett sig fan på att överleva för att kunna föda sitt lilla föl. jag gråter varenda gång.

Jag har också sett det avsnittet, det var så hemskt att se :(

Jag såg också det och grät floder, var den magraste häst jag sett usch det var så tragiskt och så fick de avliva henne också till sist:cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Viva
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 923
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar