Djurplågeri

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Djurplågeri

Forumregler:

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

En normal sällskapshund då, som inte är utpräglad jakt-. bruks-,vall- eller draghund?

En sällskapshund med C, avlivar du omedelbart då också?

Jag förstår visserligen din poäng helt klart, men jag tycker att det ibland går till överdrift.
Som jag skrev, att sjuka människor mår dåligt har nog stor anknytning till det psykiska lidandet :)

Självklart. Oavsett vad det är för djur så ska det inte behöva lida.

Apropå sjuka människor. Jobbar du på försäkringskassan?
Det är mig veterligen den enda instans som anser att sjuka människor mår bara bra.

Jaha på så vis. Visa mig en utredning där det säger att AH har fel, och att hundar inte får några men av koppelryck.

Du skriver ju att du opererade din hund med OCD, var prognosen så god att du vågade det? Hur var rehabet efter det?

Det var en enkel operation, man plockade bort en bit av ledkulan som skivats loss och slipade så brottytan blev slät.
Tyvärr tillstötte en blödning som gjorde att jag fick åka tillbaka och få en dränering insatt.
Efter det ca två veckor mad tratt och sedan bara börja om med träningen. Inga problem.

En inflammation ska ju normalt kunna botas utan att komplikationer tillstöter, men man kan ju aldrig vara helt säker.
Hur olika veterinärer jobbar kan jag absolut inte bedöma, då jag inte känner varken vet. eller hundarna som behandlas.

*Hähä*
Nej du pangare jag är själv sjukskriven med ganska mycket smärta i skov så här jobbas inget på FK.

Däremot genom att jag spenderat tid bland sjuka ( bla 7 månader på rehabiliteringhem )
Samt att jag har personer med olika cancerdiagnoser i min närhet, så kan jag direkt påstå att långt ifrån alla sjuka människor mår sämst och skit ( så som det låter på dig )

Däremot vidhåller jag vid att det psykiska hos en sjuk människa ofta gör att man blir "sjukare" ..

Senast ändrad:

Jag har inte nämnt dig vid namn.
Jag kastade ett ben i en hundhög och som vanligt så gnäller hunden om den blir träffad.

Du angav tonen när du försökte förlöjliga mitt första inlägg, och det är ju ditt problem om du då inte får svar som stryker dig medhårs.

Jag har inte nämnt dig vid namn.
Jag kastade ett ben i en hundhög och som vanligt så gnäller hunden om den blir träffad.

Du angav tonen när du försökte förlöjliga mitt första inlägg, och det är ju ditt problem om du då inte får svar som stryker dig medhårs.

Läs forumreglerna nogrannare :
eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.

Förlöjliga försökte jag knappast göra, men i ditt första inlägg beskrivs jag i detalj och det är ju inte bara jag som märker av hur tydligt jag nämns som exempel. Jag fann det hela skrattretande då jag alltid haft svårt för oärlighet.
Katter som springer runt het gröt är inget för mig. Ville du diskutera beslutet jag tog att ha kvar hunden tills dagen då jag beslutar om avlivning så ska du ta det med MIG och inte tala mig över huvudet, det är inte bara rent fräckt utan riktigt fegt.

Jag har redan skrivit att jag förstår ditt resonemang, och jag är inte ett dugg arg eller ledsen för att du tycker att jag har tagit fel beslut (i samråd med veterinär som sa absolut nej när jag frågade om hunden skulle avlivas omedelbart) så faktumet att du inte stryker mig medhårs är inget jag känner mig brydd över. Jag är brydd över att du skapar en tråd där stor fokus läggs på mitt exempel, och att du dessutom vägrar diskutera mig och min hund med mig personligen.

Jaha på så vis. Visa mig en utredning där det säger att AH har fel, och att hundar inte får några men av koppelryck.

Det finns inga utredningar gjorda som visar på något resultat i någon riktning. Men så länge ingen kan påvisa några skador så kan jag inte finna att skador har skett.

Det finns inga rapporterade fall hos veterinärerna där man kan påvisa koppelskador, om det inte kommit någon på sista tiden. I ett annat forum efterlyste en vet. hundar som koppelskadats eftersom de ej kom till någon klinik.

Det finns inga fall hos försäkringsbolagen heller.

Eftersom de allra flesta hundarna rycker eller har ryckt i koppel och korrigerats (Hallgren säger inte hur) så betyder det att 91% av alla hundar som sliter i koppel är skadade . DVS att vi har ca 900 000 skadade hundar i Sverige.
Var har de tagit vägen?

Det visar väl lite grand av hur sannolik den utredningen är.

Men jag är säker på att alla som är sjuka hellre skulle ha valt att vara friska eller hur?
Sjukdom av vilken sort det vara må är ju en påfrestning.

Jag håller med om att psyket spelar en stor roll och därför så anser jag att psykiskt dåliga hundar ska avlivas i stället för åratal av experimenterande med olika dressyrmetoder. De mår dåligt hela dygnet.

Fast varför skulle det INTE bli skador efter ryck och slit? Har hundarna nackar som är oförstörliga?

Och vem vet hur många hundar som går omkring med avvikelser på nackkotor, med tanke på att ingen röntgar dessa djur?

Jo men man behöver inte ha ont när man är sjuk för att må dåligt som människa, det är ju det jag säger.

En människa önskar sig säkert ett friskt liv självklart, men en hund kan ju inte tänka så.

Ungefär som att jämföra med en människa som inte får veta att den har cancer, personen lider ju sällan i början när h*n är ovetande om sitt tillstånd.

Sedan när läkaren berättar så börjar tankarna mala, man börjar tänka på döden och medicinering m.m och så tänker aldrig en hund.

Därför tycker jag det är en ganska dålig liknelse, tycker inte du?

Sjukdom av vilken sort är påfrestande, men är det psykisk eller fysiskt är ju frågan..

Fast varför skulle det INTE bli skador efter ryck och slit? Har hundarna nackar som är oförstörliga?

Och vem vet hur många hundar som går omkring med avvikelser på nackkotor, med tanke på att ingen röntgar dessa djur?

Uppenbarligen finns inte problemet eftersom inga skadade hundar har hittats.

Hundarnas ömtålighet är en konstruerad historia för att sälja hundboksförfattarnas böcker.

Hos veterinären och folk som jobbar med hundarna existerar inte några sådana skador och därför är det löjligt att skrika om dessa oerhörda plågor för hundarna, men tiga om andra fel och sjukdomar som plågar hundarna dygnet runt.

Hos veterinären och folk som jobbar med hundarna existerar inte några sådana skador och därför är det löjligt att skrika om dessa oerhörda plågor för hundarna, men tiga om andra fel och sjukdomar som plågar hundarna dygnet runt.

Skygglappar och öronproppar på....

Uppenbarligen finns inte problemet eftersom inga skadade hundar har hittats.

Hundarnas ömtålighet är en konstruerad historia för att sälja hundboksförfattarnas böcker.

Kanske hundarna inte visar att de har ont, och ägarna åker ju inte in och röntgar för det är kul.
Din hund som blivit skadad vid jakt, såg du ju inte heller att den hade ont. Utan du såg att det var blod där hunden hade legat.

Det finns många exempel. För någon månad sedan så var det en med en omplacering, som "säkert blivit plågad" i sitt tidigare liv. (Det heter ju alltid så när det gäller hundar med heltaskigt psyke). Hunden kunde bara acceptera en person i hemmet och stressbet hennes broder och hotade hans barn. Ingen mer än jag som ansåg att det mest humana var en avlivning.
Nämen det kan man inte göra för det är ju ett misslyckande......
Tänk så lycklig den hunden skulle ha varit om den fått sluta sina dagar. Nu har den ett ständigt helvete tjugofyra timmar om dygnet.
Och tänk vad matte skulle ha blivit stärkt av att ha det kuraget att befria hunden från sitt lidande

En skrev också och talade om att hon minsann lyckats hålla liv i en gammal hund som blivit både blind och döv. Man fick inte flytta några möbler eller ändra något för då slog hunden bara i.
Usch jag spyr.

En annan hade en hund som hade så mycket värk att man fick lägga ut brädor där den skulle gå för att ta sig fram, den klarade inga trappor, och fick lyftas när den skull upp i en säng eller i bilen.
Hade den hunden ett värdigt liv?
Men alla i Buke höll käft.

Vi har för ett par veckor sedan ett fall där även du hade flera inlägg.
Ts. hade konstaterat att hunden var dålig. Det medförde ett veterinärbesök där hunden fick domen att den hade obotlig cancer. Trots detta klara besked så i stället för att omedelbart se till att hunden fick ett nytt bättre liv i hundhimlen, så ska hunden få leva vidare så länge den kan, matte ivrigt påhejad av övriga Bukefalister.
Ingen, jag säger ingen kan säga hur mycket hunden lider, men bara det, att den signalerat så att ägaren gjorde ett vet.besök, är ju ett bevis att hunden inte mår bra.
Alltså det är något som hunden får lida av tjugofyra timmar om dygnet.
Eftersom ägaren är medveten om hur det ligger, och inte kan göra något, så är det enligt min mening kvalificerat djurplågeri att låta hunden fortsätta att leva.

Men alla ömkar ägaren och tycker att hon gör någon sorts bragd som kämpar med godissök för nosen tycks i alla fall fungera även om resten är bara skit.

Återigen då höll ni käft, men att kritisera dressörer på TV det går väldigt bra.

Du måste ju tydligen läst alla dessa trådar. Varför höll du käft?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 054
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min syster har en supergullig svart cockerspanieltik på 2,5 år. Nu har hon kommit till insikt att hon dessvärre inte har tid med en...
Svar
1
· Visningar
756
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: Disen
·
Övr. Hund Jag föredrar ju att kombinera en mild men konsekvent hand med motivering för att uppfostra och träna mina hundar. Och så har det även... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka