djurplågeri

M

mcflopp

hur kan man behandla djur på detta sätt?..tog dessa kort när
jag var utomlands..okej, jag vet mkt väll att dom har en annan syn på djur i vissa länder och ser dom endast som arbetsredskap..men detta är ju gräsligt.. kan ju nämna att jag såg dom arbeta morgon till kvälll..usch, blir så ledsen när jag ser sånt här...
generate.php

10894520.jpg

Sv: djurplågeri

:cry: Ja, det är ju ingen rolig syn! Tyvärr är det ofta så här i många av våra semesterländer. När jag och en väninna var i Egypten för några år sen, så satt vi i en buss på väg genom Kairo. Då får jag se en häst som har en JÄTTESTOR (och jag menar verkligen JÄTTESTOR), fullastad vagn bakom sig och är påväg uppför en asfaltsbacke, men orkar inte dra vagnen. Hästen halkar ner på framknäna och ägaren står och piskar och piskar hästen för att den skall fortsätta dra.. Hästen kommer inte upp, den bara halkar hela tiden :cry: Ja, jag mådde riktigt dåligt av att se det där. Det var det värsta i djurplågeriväg som jag har sett och då har jag ändå rest en hel del och sett fler skrämmande exempel.

Senast ändrad:

Visst är det hemskt.... :cry: Eftersom man kan anta att de är så beroende av sina djur borde de ju hålla om dem väl, men det är väl fattigt på de flesta ställen där djuren ser ut så här...

Vilket land är detta?

Visst är det hemska att se! Men när jag sett likande och då även sett ägaren/brukaren så tror jag att de gör som mycket de kan för sina djur. För de har inte precis sett som några överviktiga modesnobbar själva. Ofta är månniskorna runt dessa djur själv väldigt magra med trasiga/lagade kläder. Så jag tror att många gör så mycket de kan för sina djur beroende på sin egen situation. För det betyder säker en katastrof om det häder åsnan något för hela familjen.

det är fullständigt gräsligt. jag har inte ord för det. :cry:
situationen för både människa och djur på vissa platser.

Först måste jag bara säga att visst ser de förskräckliga ut.. men om man tittar lite närmare så ser man inga skav eller sår, de ser relativt välskodda ut vilket inte alltid är fallet med sådana här mulor.

Jag antar att de två mulorna turades om att dra vagnen, eller... det tyder väl ändå på att ägaren månar om sina djur. Att de är magra och toviga i pälsen beror kanske inte bara på att de får för lite mat utan kan även bero på parasiter mm.

Jag tycker faktiskt inte att de här bilderna är bland det värsta jag sett, man ser som sagt att dessa djur i allafall tas om hand i viss utsträkning, även om vi i tycker att det är alldeles för dåligt.

Nja, nu är det ju faktiskt konstaterat att: ju större ett lidande är bland folk dessto mer grymhet förekommer mot djur. Och detta är inget nytt fenomen och inget jag bara hittar på. Så tro inte dom gullar med sina djur direkt.

Då ska du bara veta hur hästarna i Rumänien behandlas :(. För vidrigt exempel är det bara att kika in på Hundhjälpen sida och se hur lite IQ det finns i huvudet på folk i det landet.

hur kan man behandla djur på detta sätt?..tog dessa kort när
jag var utomlands..okej, jag vet mkt väll att dom har en annan syn på djur i vissa länder och ser dom endast som arbetsredskap..men detta är ju gräsligt.. kan ju nämna att jag såg dom arbeta morgon till kvälll..usch, blir så ledsen när jag ser sånt här...
generate.php

10894520.jpg

:cry:när min mormor va i kina såg hon hästar som stog med sammasidas framm och bakben i hopknutna med ett rep:cry::( de va tydligen för att de va för jobbigt å släppa sina häsytar i en hage eller att ha dom i ett sytall så när dom knötihop benen på detta sätt så kunde inte hästarna röra sig och stannade ju därm,ed kvar där man lämnade dom...:cry:

jag tycker att folk som inte kan ta hand om djur ska inte få ha djur !!! jag tycker också att straffen är för klena!!!!! djuren har ju också kanslor!!!!!!!!!!

Man brukar ju säga att man kan se hur ett samhälle mår på hur de behandlar sina djur. Visst är det hemskt att se men många av dessa människor har nog inget val. Troligtvis har de inte ens tillräckligt med mat åt sig själva och sina familjer.

Visst är det fruktansvärt, men samtidigt måste man tänka på att de inte har sina djur för nöjes skull - utan för att överleva. Situationen var liknande i Sverige för ca 200 år sedan, vi ligger långt före dem i utvecklingen.

Visst är det hemskt, men då ska man också kolla på hur ägarna till dom här djuren har det. Dom försöker säkert sköta dom så gott det går, men det är kanske inte alltid så lätt eftersom dom sällan har så mycket pengar, och dom sätter såklart familjen i första hand. Människor som bor i fattiga länder lider säkert nästan lika mycket som djuren av brist på mat och vatten.
Det som jag tycker är ännu värre är när personer som verkligen har pengar till att sköta sina djur riktigt fullständigt strundar i hur djuren har det, av ren snålhet eller lathet. DET är djurplågeri :mad:

Jag tycker inte man ska kalla fattiga människor djurplågare eftersom dom behöver djuren för att tjäna pengar för att överleva och eftersom djuren är så nödvändiga för dom tror inte jag att dom behandlar sina djur på samma sätt som "rika" människor ibland gör.
Men såklart: det finns svarta får på båda sidor..

:bow::bow:

hmm. . ifattiga länder tror jag verkligenatt djuren har ett helt annat värde. till viss delpositiv, men dendelen är nog en vääääldigt liten procent!!

människorna i fattiga länder har dålig kunskap och inget sinne för etik. där finnsju inte heller nån som tar tag ordentligt i djurfrågorna..

besök gärna EU:s största hästmarknad i Holland (inte så fattigt . .)
ochdu får en trevlig dag bland 2000 misskötta,vanvårdade,uttjänta hästar.

Jag va på Dominikanska republiken i mars å de hästarna som hotellet erbjöd ridning på var i det skicket. Så när vi skulle säga vad vi tyckte om hotellet fick de en rejäl utskällning i skicket av hästarna. Och vi sa det till alla som frågade (och även de som inte fråga) för jag tycker inte man ska utnyttja en tjänst som man bli illa berörd av så de märker att man måste ändra sej.. Så som man gör i många fall (blockad) ...

hmm. . ifattiga länder tror jag verkligenatt djuren har ett helt annat värde. till viss delpositiv, men dendelen är nog en vääääldigt liten procent!!

människorna i fattiga länder har dålig kunskap och inget sinne för etik. där finnsju inte heller nån som tar tag ordentligt i djurfrågorna..
.

Med tanke på hur människorna har det och behandlas i de där länderna, så står djurvård rätt långt ner på listan.
För ägaren till hästarna så är de säkert värdefulla, kanske inte i känslor - men för att se till att hans barn inte svälter på gatan...

Visst är det hemskt, och det värker i hjärtat när man ser det. Men så länge folk knappt överlever själva så kommer djuren utnjyttas till det yttersta de med.

Jag kan ärligt säga att min häst var i värre skick när vi tog hem henne- och nu talar jag om en svensk häst. Myyycket sämre hovar, tunnare i kroppen etc. Samma sak; En travare som kom till vårat stall såg mer svulten än dessa åsnor. Finns sämre människor i detta "rika" land, de fattiga har iaf en ursäkt till djurens utseende- det saknas pengar till att mata dem. Tycker det är hundra gånger mer skamligt att hitta misskötta djur här än i ex. spanien.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 890
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama