djurmisshandel

Sv: djurmisshandel

*Kl*

Hur fan kan man göra ngt så hemsk mot de stackars djuren:O:S Kan bara inte förstå hur dom tänker!?!

Kunde inte kolla längre när jag såg dom lyfta upp den stackars hunden i sopbilen, fy fan alltså!

Stängde av och fick ont i magen. Oavsett i vilket sammanhang det gäller och vilken organism det är ska man behandla den med respekt.

Jag klarade inte se längre en tills hunden i sopbilen. Ush....

Fy faan:cry::cry:
Jag fattar inte hur en människa klarar av att göra sånt här när man själv knappt vågar klicka på filmlänken.

AAH! :mad: Jag blir så arg på såna svin! Undrar om dom skulle vilja bli torterade/misshandlade sådär.
Satt och storgrät under hela filmen. Synd att inte alla djur står emot som t ex elefanten gjorde.

*kl*

det krävs en riktigt avsaknad av iq för att slå en stor lejonhane eller piska på en elefant.
Varför slänga ner en hund i en soppbil?! Tyvärr tror jag inte på att det finns så mycket att göra åt detta, t.ex tjurfäktning eller rodeo, så länge folk betalar för det kommer det att fortsätta. Andra länder kan inte vi styra över man får bara hoppas att dom en dag förstår.. Däremot tror jag att man kan stoppa sådana saker i sverige, t.ex genom att inte gå på djurparker, äte ekologiskt kött om ens äta kött ö.ht. anmäla så fort man ser en misshandel, välja att inte använda djurtestade produkter. Jag vill tro att sverige inte är lika illa som t.ex usa och jag tror att vi faktiskt är bättre än dom när det gäller sådana saker som misshandel.
Det är stunder som dessa jag skäms av att tillhöra människorasen. och så kallar vi oss den överlägsna arten på jorden..... :'(

:mad:jag kan inte förstå hur man kan göra ngt som detta , jag såg på kanske halva, jag stor grät hela tiden :( :cry:

kl

Jag har sett enstaka sådana filmer förr (blev vegetarian efter den första) oftast ofrivilligt...

Hur orkar ni titta??

Det är bättre att fortsätta äta kött så att det fortsätter vara lönsamt att slakta djuren i Sverige. Som utveclingen går så skickar allt fler bönder djuren utomlands där de inte har samma lagstiftning och där priserna också ligger högre. Mitt råd är att äta kött, även hästkött så att vi åtminståne kan vara stolta över att inte utsätta djur för detta här i Sverige. Ju mindre lönsamt det är att slakta här, desto större är vår skuld när det kommer upp filmer som denna.

Fy fan vad hemskt! gud vad jag lipade :cry:stackars oskyldiga djur.Sjuka människor finns det gott om.

Den var väl nästan en månad sedan jag spg filmen, men faan, mår fortfarande illa när jag tänker på hur vi människor behandlar djur... :eek:

Jävla idioter... :devil:

På vilket sätt är det negativt? Jordbruksverket har hand om precis allt det djutskyddsmyndigheten hade förr, det heter ngt annat men finns kvar med andra ord.

Det är säkert inget negativt alls, djurskyddsmyndigheten tycker jag har vart lite överdriven i många fall, mest kollat på papper än hur djuren faktiskt mår.

Men som sagt, det kan ju ge en en tankeställare, och de har 3 år kvar till nästa val.

:cry::cry: fy fan säger jag bara, ville bara rädda hundstackarn!!
ska fan kasta i dom där jävla människorna där istället!

Men fy F*n vad hemskt! :cry:
Klarade inte av att kolla på den.
Hur Kan Någon göra så? !
Jag fattar inte!
Hoppas att dom som gjorde det får känna på samma smärta!
Fy vad vidrigt . . .

Idag är det förbjudet i sverige, men Göran Hägglund (Kd) fick ju djurskyddsmyndigheten nerlagd och om inte jag minns helt fel så vill han att religösslakt skall vara lagligt i sverige :eek:

Testa att sök på google på hans namn och skriv dit T.ex. slakt :crazy:

Vi har blivit erbjudna ett rejält kilopris för en kalv av några personer för länge sedan för att dom ville koscherslakta, men icke! Jag sätter en ära i min djurhållning, dom ska ha ett bra liv och ha en bra död åxå.

Kicki :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 218
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 145
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17