Djurkyrkogård!

trevligtjej86

Trådstartare
Hej!

Finns det någon här som vet om det finns någon/några djurkyrkogårdar i västra götaland??

Tacksam för så snabbt svar som möjligt...

Sv: Djurkyrkogård!

okej tack...

det finns ingen som har sitt djur på en djurkyrkogård och som vet hur allt går till???

Sen undrar jag om någon vet hur en kremering går till?? hur lång tid det tar och hur mycket det kan kosta?? MM

När jag avlivade min Rottis så lämnade jag henne hos vet, hon skickades för kremering, fick hämta urnan 10 dagar senare.
Tror att de kostade runt 900kr lr nåt liknande.

Min hund kremerades 16/3, och urnan kunde jag hämta 12/4. Kremeringen kostade 452:- utan moms för 10-30 kg hund, urnan kostade 208:- utan moms. Det finns olika priskategorier på urnorna. dom i papper är billigast, men jag tog nåt mellanting.

Avlivningen kostade 396:- utan moms.

Blå Stjärnan Göteborg

Vid en kremering så läggs djuret i en kremeringsugn.
Vid separatkremering så läggs de antingen i en egen ugn, eller på markerat ställe i större ugn där fler djur bränns tillsammans.

Det är olika hur lång tid det tar innan man får tillbaka askan, allt beroende på om du kör djuret själv till kremeringen eller lämnar på en klinik. I så fall brukar det först bli förvaring i kylrum/frys innan kropparna hämtas.

Okej tack för alla svar... Lämna in valpen för kremering idag å veterinären sa att det skulle ta typ 2 veckor innan allt va klart...

jaså finns det en djurkyrkogård ute vid Tjörn det va inte så långt ifrån där jag bor.. Det ska jag komma ihåg...

Ja de va hemskt.. Då han blev påkörd då jag va hundvakt åt honom... Han va min kompis hund..

De ända man kan glädjas åt var att han inte led utan dog direkt.. Om de e någon tröst vet jag inte för ledsen e jag iaf...

Puttar upp lite för vill veta om fler har erfarenhet av djur på djurkyrkogård.. å även om det finns fler??

Gör ett försök att få lite mer liv i den här tråden igen...
Det måste väl finnas fler djurkyrkogårdar i Västra Götaland??? Skulle väldigt gärna vilja ha fler tips på vart man kan hitta dem isåfall...
Eller vet någon ifall vanliga kyrkogårdar ibland kan ha en "avdelning" för djur eller nått? Jag kanske är knäpp men i mitt huvud verkar det vara en ganska logisk lösning med... :-/

Gör ett försök att få lite mer liv i den här tråden igen...
Det måste väl finnas fler djurkyrkogårdar i Västra Götaland??? Skulle väldigt gärna vilja ha fler tips på vart man kan hitta dem isåfall...
Eller vet någon ifall vanliga kyrkogårdar ibland kan ha en "avdelning" för djur eller nått? Jag kanske är knäpp men i mitt huvud verkar det vara en ganska logisk lösning med... :-/

I Mariestad finns det en för djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka