Ja men du tjatar ju bara om det här med häst. Det finns ju en uppsjö andra djurslag som inte klarar av en snopp i rumpan eller vart dom nu vill stoppa den..
Och om du nu håller med om att tiken lider, vi kan väl inte dra gränsen vid storlek. Då kan det ju fortfarande tolka lagen som fan tolkar bibeln.
Ja men jag har en stor hund och min k*k är liten så det är ingen fara
Ja jag kan hålla med om att vissa sysslar med värsta sortens djurplågeri och inte ens där är våra lagar tillräckliga utan djuret måste i stort sett stå på ruinens brant innan det blir åtgärder.
MEN där pumpas vi med information, folk har blivit mer uppmärksamma, vi ifrågasätter, hjälper dom som med okunnighet misshandlar sina djur.
Kolla tex bara på det här med sadlar. När jag köpte häst för 15år sen var det inte snack om korrekt utprovning av sadlar, nä då åkte man till närmsta sadel handlare, köpte en "normal" bom for hem och sen var det frid och fröjd
Men idag är det helt annorlunda, även om det naturligtvis finns avarter där med.
Men så är det ju inte inom tidelag, det finns ingen information att hämta där. Jo iofs på deras egna sidor, och där är det skapligt vinklat till djurets nackdel. Man kommer liksom inte åt problemet, det är ingen som träffar dom och diskuterar och argumenterar så där tycker jag faktiskt inte du kan jämföra.
Dom här människorna är inte friska, dom behöver vård och hur ska man kunna hjälpa en människa som inte vet att h*n gör fel?
För det är väl fel? Det kan vi väl enas om?