Sv: djurens rätt
Detta är en hästtråd!
Eftersom det på hund knappast kan genomföras utan obehag/lidande är det inte lagligt. För att någon skall fällas krävs dock att polis o åklagare tar saken på allvar samt att vet intygar lidande.
När det gäller häst är det inte olagligt ur den synpunkten men det är inte tillåtet att gå in i ditt stall eller hage o göra ngt med dina hästar jmf tjuvridning.
PL
Nä fast vem har sagt att det här är en hästtråd? Det är en tidelags tråd PUNKT.
Jag tycker ditt exempel på att det blir en äckel/moral lag är dåligt. Vi har fullt av sånna lagar redan i Sverige som är urlöjliga om man jämför med sex med djur.
Jag anser fortfarande att om vissa djur inte lider så måste man skydda dom djuren som faktiskt lider.
Nu fungerar ju inte lagen alls eftersom det i stort sett måste vara synliga skador för att få någon fälld.
Dessutom är det olagligt så
kanske det kan få någon att avstå.
Jag kan erkänna att det äcklar mig att människan än en gång ska visa sin maktställning genom att sexuellt uttnyttja en individ.
Jag känner min hund väl och det är inte mkt hon inte skulle göra för mig och husse. Att vissa människor drar det vidare till att hon inte skulle lida om hon blev uttnyttjad sexuellt, det är sjukt.
MEN jag månar om djuren och kan bortse från det, jag vill ha till en ny lag alt lagskärpning pga att jag tycker att det inte finns tillräckliga studier till att djuren inte lider psykiskt/fysiskt oavsett storlek. Tills den undersökning kommit står jag fast vid det.
Att människan måste hitta på argument till att det är okey att behandla djur som mindre stående varelser än oss är helt otroligt.