Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men om man kommer fram till att djuret lider och så så är jag helt 100% för en lag, men då får vi sluta dräktighetsundersöka djuren, för för djuret är det ju samma sak, ellerhur? vi kan ju inte låta uppsåtet styra, det måste ju vara djurets lidande som styr, ellerhur?
och helt ärligt om djuret lider jätte mkt av en snopp, hur mkt lider de då inte av en hel arm
om du menar att ingen av oss vet vad djuret tycker så begrundar jag det på att ingen här har varit med när nån har haft sex med ett djur, iaf inte vad jag vet.
Så du menar för att få reda på om ett djur tycker det är obehagligt eller inte så måste man fråga en som utnyttjar djur sexuellt?
Ja, för att få veta?
jag är inte emot lagen som sådan, jag vill bara att den grundas på bra grunder, inte för att man tror/tycker/tänker en sak, utan för att man vet!
och när man vet så kommer jag stå bakom det till 100%
har inte skrivit att det är ok att förgripa sig på ett djur som inte kan göra motstånd...
är ju samma sak som om en tjej blir fastbunden och våldtagen... ho gjorde ju inte motstånd, då kan det ju inte vara våldtäckt.
nej jag gillar inte ditt resonemang, om man binderfast nån så är det alltid ett övergrepp. så vida det inte är 2 vuxna människor som kommit överens om det, men det är ju en helt annan sak.
och du, plankorna används bara när man kollar om stoet är redo inte under själva betäckningen. Det du pratar om inom vårat rättsystem är när någon garanterat blir lidande, vid tidelag kan du inte vara säker på att någon blir lidande för i så fall, vilket är mest lidande? att ul a ett sto eller att en man sticker in sin lilla sak i henne? seriöst! en mans kuk är liten för en häst och är dessutom stoet i brunst så tror inte jag att hästen har något emot det.
det finns ju ston som hoppar in till hingstar oxå.
så nej, du pratar om moral och etik, och jag anser att man inte kan bygga en lag på det.
du verkar väldigt säker på hur det funkar (eftersom du skriver"det är så det funkar") har du provat själv? eller är du i kontakt med människor som binder fast sina djur och sedan våldför sig på dem? eller hur vet du det?
kollade du videon jag länkade till? hingsten ser helt frivillig ut, mannen i fråga dog dock senare... men det kan ju vilken idiot som helst räkna ut om man kan lite om hästar.
jag anklagade dig inte, jag frågade, det är en skillnad
jag upplever inte att våra lagar är uppbygda av moral, absolut inte!
jag pratar om hästar då jag anser att det är nästan omöjligt att genomföra något på dem utan deras egen vilja... men jag kan heller inte se att en hanhund skadas av att sätta på en människa, vad jag tycker om män och tikar vet jag inte då jag inte vet om de lider eller inte (en liten hund lider självklart, men då ingår det ju i nuvarande lagstiftning)
och eftersom att om djuret lider så kan man redan straffa människorna så anser jag att det räcker där, varför ska man sätta dit dem som inte gör så att djuren lider? i mitt huvud är det helt befängt oavsett vad det handlar om... varför ska man ha en lag som sätter dit folk som gör något som varken de själva eller någon i omgivningen blir skadad av?
nej sådana lagar vill jag inte ha.
nej sådana lagar vill jag inte ha.