djurens rätt

Sv: djurens rätt

jasådu. men du, det finns ju bedövningsmedel. sen att göra det enbart för syns skull gillar jag inte..

Visst jag vet att det finns bedövningsmedel använder sådana varenda dag men skall hunden hållas nedsövt till det läkt:confused:
PL

finns det "äckliga" bilder på sidorna? eller alltså med trasgia djur o sånt?:crazy: klarar inte se sånt. så finns det det kan jag tyvöärr inte läsa dom:o

så du menar att alla djur skulle tycka det vore skönt att bli påsatta av en möänniska?

Det har jag inte sagt, mitt påstående var bara emot att djur inte skulle kunna ha orgasm, och rent fysiskt är det påståendet fel, om de sen får orgasm har jag ingen anning om.

startsidan är det inga bilder på iaf.... och sen kan i ju välja vad ni ska klicka på.

Skulle det inte i diskussionen underlätta om folk försökte vara opartiska? Dom som är helt emot en lagstiftning verkar väldigt gärna mena på att dom som är för den ser tunnelseende och färgas av moral.
Varför inte besöka dom sidorna jag har tipsat om och bilda sig en åsikt utifrån det i kombination med allmänt djurvett?
Just nu känns det mest som att folk hojtar nej utan att veta vad det är dom nejjar åt.
Du menar att du är opartisk? :rofl:
Antar du inkluderar mig bland dom som inte vet vad man själv säger eller fattar vilka ståndpunkter man själv har!?
Jag kan försäkra dig att, även om jag ser på lagstiftning och gammal kyrklig moral med andra ögon än du, så är jag inte imbicill.
Ska du kritisera inläggare, ska du även titta på nivån hos dom som ropar på förbud och straff.

Läs P-L:s länkar och svara på om du anser att vi även ska återinföra straff för homosexualitet, häxeri, onani m fl (delar bakgrund och orsakssyn med ämnet)? Eftersom alla dessa förbud emanerar från en flera hundra år gammal kyrklig moralsyn, tycker du antagligen det. En sådan tur att inte du och kyrkan får bestämma idag! :)

LIA

Läs P-L:s länkar och svara på om du anser att vi även ska återinföra straff för homosexualitet, häxeri, onani m fl (delar bakgrund och orsakssyn med ämnet)? Eftersom alla dessa förbud emanerar från en flera hundra år gammal kyrklig moralsyn, tycker du antagligen det. En sådan tur att inte du och kyrkan får bestämma idag! :)

LIA

Det där var en helt onödig jämförelse till Mrs Scabtree.
Det är väl inget fel i att hon tycker att en lag mot tidelag borde finnas?

Det tycker jag också egentligen, i grund och botten, samtidigt som jag förstår att det inte hjälper mer än den lagstiftningen som vi har idag.
Jag tycker det av den anledningen att jag tror att man kan åsamka lidande med tidelag utan att det syns samt att gränsdragningen för vad som är icke skadligt och skadligt blir för vag.

Gränsdragningen i en ny lag lär väl knappast bli lättare.
En lag mot att tex låta en hund slicka en kvinna mellan benen kan väl knappast ses som ngt annat än en morallag.
Ngn kunde kanske presentera ett genomtänkt förslag till en ny lag!
Minst 95% av argumenten hittills baseras på skadade djur där nuvarande lagstiftning vore tillräcklig om lagen tillämpandes o prioriterades på ett rimligt sätt. Att tillsätta riktade resurser mot detta o annat djurplågeri vore väldigt mkt bättre.
Du citerade inte MissSkabbs otrevliga insinuationer mot mig, jag anmälde inte utan vill hellre att de står kvar för att visa nivån.
PL

Gränsdragningen i en ny lag lär väl knappast bli lättare.

Fast det var ju det jag skrev.
Gränsdragningen om vad som är tidelag eller inte är väl i princip omöjlig att ha en klar gräns för?
Ska jag åka dit,med ny lag, för jag kliar min hanhundsvalp:crazy: på ballen, ja, det kliar enligt honom där?

Vilket inlägg, har nog missat just det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka