djurens rätt

Sv: djurens rätt

Vad jag menade är förstås ett faktamässigt stöd att hunden påverkas. Har du ngta som helst stöd för att hunden påverkas av att utnyttjandet som sådant även om det inte innebär fysiskt tvång eller obehag?
Min egen övertygelse har jag som sagt kommit fram till genom årtiondens erfarenhet av rektala o vaginala undersökningar.
PL

Det är fullständiogt ofattbart och horribelt att tidelag ska få förekomma.. Det handlar ju om regelrätt utnyttjande av djur för ens egen skull! Ett djur ligger ju inelligensmässigt på ett småbarns nivå och förstår naturligtvis inte innebörden av sex. Visst, djur har en sexdrift men har enbart det mot någon av deras egen art.
Plus att djur enbart har sex på grund av fortplantningsinstinkt.

Det sista är inte helt sant!
PL

Ja ex. apor är sexuellt aktiva också för att det är skönt. Men jag vet inte riktigt hur ofta apor blir sexuellt utnyttjade i Sverige.
Men ex. hundar katter och hästar har sex enbart ur fortplantningssyfte- speciellt hon-djuren, de upplever (olikt apor) ingen sexuell tillfredställelse i form av orgasm eller liknande.

Ja ex. apor är sexuellt aktiva också för att det är skönt. Men jag vet inte riktigt hur ofta apor blir sexuellt utnyttjade i Sverige.
Men ex. hundar katter och hästar har sex enbart ur fortplantningssyfte- speciellt hon-djuren, de upplever (olikt apor) ingen sexuell tillfredställelse i form av orgasm eller liknande.

Alla djur har fysisk möjlighet till orgasm! eller iaf alla däggdjur!

honans orgasm har faktiskt oxå ett syfte ifall du inte visste det.

Djur har inte samma värde som en människa och djurs känslor och intellekt är inte likadant som hos en människa.

Det är klart att jag värdera mina barn högre än mina hästar, men näst där efter kommer mina underbara pållar.

Men hur friskt är det att utöva sexövergrepp mot hästar (djur) ingen normal människa gör detta i mina ögon. Kan man utsätta djur så kan man även utsätta människor.

En gammal tant sa till mig en gång. Är man elak mot djur så är man även elak mot människor.Sätt dem bakom lås och bom och släng sedan bort nyckeln.

Eh fel?

Människan är ett djur= orgasm.
Apor får orgasm, var väl babianhannar som får orgasm i fem sekunder. Grisar får orgasm också, och väldigt långdragna dessutom.

Och ja jag vet att honans orgasm har ett syfte men många arter av hon-djur får inte orgasm utan det är hannarna som brukar få det.

I ALLA FALL är detta OT så vi borde väl inte diskutera det heller; men som sagt får vissa däggdjur orgasm.

dra inte alla över en kam!

vissa människo honor har svårt för orgasm för andra är det skitlätt, antagligen samma sak inom djuren = de upplever tillfredsställelse

dessutom spelar det ingen roll om de får orgasm, de upplever tillfredställelse ändå.

Kanske du vill utveckla?
Nej glöm det förresten, det kanske är stötande för någon.

det jag menar är tex så har de klitoris precis som vi...

det var värsta bilderna i skolan på hästkunskapen.... både stoets och hingstens könsorgan.... men stackars valacken fick inte vara med :angel:

KL

Skulle det inte i diskussionen underlätta om folk försökte vara opartiska? Dom som är helt emot en lagstiftning verkar väldigt gärna mena på att dom som är för den ser tunnelseende och färgas av moral. Varför inte besöka dom sidorna jag har tipsat om och bilda sig en åsikt utifrån det i kombination med allmänt djurvett?
Just nu känns det mest som att folk hojtar nej utan att veta vad det är dom nejjar åt.

Och ännu en tankeställare jag skulle vilja ha folks åsikter på.

Varför får man inte kupera djur i Sverige? Jo, det anses vara djurplågeri trots att ingreppet går att göra smärtfritt och hunden sällan lider av det.
Det är en morallag i största mån.

Varför får man ha sex med djur i Sverige? ..öh..?

Det är inte meningen att hundarna skall fås att se ut som det passar oss genom kirurgiska ingrepp. Är det fel?????
Jämförelsen är inte värd att kommentera.
PL

Är jag partisk(för tidelag?) för att jag inte har samma åsikt som du i lagstiftningsfrågan?
Vet jag inte vad jag säger nej till?
Tidelag.se går inte att komma in på.
PL

så du menar att alla djur skulle tycka det vore skönt att bli påsatta av en möänniska?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka