djurens rätt

Sv: djurens rätt

Om man tittar på endast ett alternativ, så har du kanske rätt. Men vidgar man vyerna finns fler alternativ som inte alls behöver betyda smärta.

Undrar hur många gånger jag behöver skriva detta för att det ska observeras? Jag förutsätter alltså att vi inte talar om att utsätta djuret för smärta eller skador. :confused:

LIA

Om man tittar på endast ett alternativ, så har du kanske rätt. Men vidgar man vyerna finns fler alternativ som inte alls behöver betyda smärta.

Undrar hur många gånger jag behöver skriva detta för att det ska observeras? Jag förutsätter alltså att vi inte talar om att utsätta djuret för smärta eller skador. :confused:

LIA

Vi skulle kunna föra samma resonemang om små barn också. Det är ju inte alls säkert att ALLT man gör med dem sexuellt är smärtsamt. Men det räcker ju att det mesta är det för att man ska ta avstånd från det och dem som gör det totalt.

Därför är jag helt beredd att vittna eller striva intyg om att penetrationssex med hund medför lidande o att förövaren skall bli fälld enligt gällande lagstiftning.
PL

Men vore det inte enklare med en lagstiftning mot tidelag för djurens väl? Man slipper att bevisa djurplågeri?

Om det redan är bevisat att penetrationssex ägt rum slipper man ju diskussionen helt huruvida det varit smärtsamt eller inte.
För att dra det till sin spets, en mindre välutrustad man skulle kunna klara sig från djurplågeri medans någon annan man med rejälare doningar åker dit.

Vi skulle kunna föra samma resonemang om små barn också. Det är ju inte alls säkert att ALLT man gör med dem sexuellt är smärtsamt. Men det räcker ju att det mesta är det för att man ska ta avstånd från det och dem som gör det totalt.

Sex med barn är knappast förbjudet för att det är smärsamt fysiskt.

Sex ger barnen oftast smärtor och problem så jo en del av det hänger ju ihop- en vuxen man kan inte penetrera en liten flicka utan att skada henne då hon inte är fullt utvecklad och mogen för att klara av det. Men mycket har att göra med det psykiska som jag nog upprepat många gånger: barnen får först och främst psykiska men av detta men också så kan de själva inte avgöra vad de vill i den situationen.

Vuxna ska inte ha sex med barn, därför är det förbjudet.
Grunden till förbudet är inte av den anledningen att det gör ont.
Isf skulle man kunna ha sex utan penetration, och så är det ju inte.

Vuxna ska inte ha sex med barn, därför är det förbjudet.
Grunden till förbudet är inte av den anledningen att det gör ont.
Isf skulle man kunna ha sex utan penetration, och så är det ju inte.

Som jag ser det är det en av anledningarna men inte den största anledningen. Det är främst det psykiska som är den största faktorn i förbudet mot sex med barn.

Det är aldrig ett skäl till ett förbud utan många delorsaker som bidrar till förbudet.

Men snälla! Lägg ner dom här jämförelserna med barn/pedofileri och tidelag. Hur mycket smärta tillfogas barnet om en kvinna har sex med det??
Ni är helt OT!

LIA

Men snälla! Lägg ner dom här jämförelserna med barn/pedofileri och tidelag. Hur mycket smärta tillfogas barnet om en kvinna har sex med det??
Ni är helt OT!

LIA

Jag tycker inte att det är särskilt OT, jag har inte påstått att alla samlag med barn ger smärta utan då är det mer psykiska trauman som barnet kan få. Jag ser ingen riktig skillnad när det gäller djuren för de upplever nog samma sak.
Sedan får jag själv bestämma om vad jag vill jämföra saker med, det bestämmer väl inte du? Du vet, yttrandrefrihet, rätt till att uttrycka sin åsikt etc, sådant finns i Sverige sist jag kollade. Jag får jämföra tidelag med bärplockning om jag så vill, jag tycker dessutom att jag gett sakliga argument varför jag jämfört- inte hoppat på folk som inte tycker som jag.

Jag använde mig av samma yttrandefrihet när jag bad er lägga av med tramset och istället hålla er till vad tråden handlar om.

LIA

Delvis är det väl så. Ett barn som inte uppvisar några fysiska skador kan man väl heller inte med säkerhet säga har blivit utnyttjad?
Dessutom VET vi ju inte hur tidelag påverkar djur mentalt.

Ni är helt OT!

LIA

Och du är aggressiv.
Vi kanske ska fråga TS istället om vi enbart får diskutera det juridiska faktumet eller om resonemang kring fenomenet får plats.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker inte att det är särskilt OT, jag har inte påstått att alla samlag med barn ger smärta utan då är det mer psykiska trauman som barnet kan få. Jag ser ingen riktig skillnad när det gäller djuren för de upplever nog samma sak.
Sedan får jag själv bestämma om vad jag vill jämföra saker med, det bestämmer väl inte du? Du vet, yttrandrefrihet, rätt till att uttrycka sin åsikt etc, sådant finns i Sverige sist jag kollade. Jag får jämföra tidelag med bärplockning om jag så vill, jag tycker dessutom att jag gett sakliga argument varför jag jämfört- inte hoppat på folk som inte tycker som jag.

Absolut. Om man kan finna försvar för tidelag så kan man definitivt jämföra det med andra företeelser och tydligen finns där en viss relevans eftersom det provocerar. Varför man helt separerar tidelag från påtvingat sex på människor har jag svårt att begripa. Om det är på grund av att jag är trög vet jag inte, men jag tycker att vi borde vara lika måna om våra djurs fysiska och mentala hälsa som om vår egen art.

Delvis är det väl så. Ett barn som inte uppvisar några fysiska skador kan man väl heller inte med säkerhet säga har blivit utnyttjad?

Klart att man kan. Har man tur finns det en film.
Barn behöver inte ha fysiska skador för att ha utnyttjats sexuellt!
Vad får man för fysiska skador av en avsugning?

ont i halsen ;)

sorry kunde inte låta bli:D

men helt ärligt beror det ju på hur litet barnet är... är det en bebis så kan den nog dö...

Klart att man kan. Har man tur finns det en film.
Barn behöver inte ha fysiska skador för att ha utnyttjats sexuellt!
Vad får man för fysiska skador av en avsugning?

En film?
Ja, om det finns en film så vet man ju vad som hänt utan några övriga bevis. Men eftersom det inte är säkert att det finns någon film så måste man ju ha andra bevis för att det verkligen skett. Man har ju inte för vana att döma utan bevis. Utan fysiska skador finns inga bevis för att barnet varit utsatt för smärta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka