djurens rätt

Sv: djurens rätt

du verkar verkligen tro det bästa om dej själv:crazy:.

mrsscaktree, att du fortfarande orkar. jag beundrar verkligen dej :cool:

ursäkta men vad menar du?

är jag den enda i världen som klarar av att se om mina djur är glada eller lessna eller vad?

helt otroligt om det är så!!!!!

då borde kanske ingen i denna värld ha husdjur.

du verkar tro att du verkligen vet precis ALLT om djur, att du kan läsa deras tankar till 110%.och att du är så jävla mkt bättre än alla andra. pinsamt tycker jag att det är..

ursäkta men ser inte du när dina djur är glada?
vet du inte vad dina djur tycker är roligast att göra?

JAG ser när mina djur är glada. Jag vet dock otaliga människor som inte verkar göra det. Okända som kända.

du verkar tro att du verkligen vet precis ALLT om djur, att du kan läsa deras tankar till 110%.och att du är så jävla mkt bättre än alla andra. pinsamt tycker jag att det är..
Tyvärr håller jag med här. Kimmis, du är säkert jätteduktig..men försök vara lite ödmjuk.

jag har inte skrivit nån stans att jag kan allt, det enda jag har skrivit att jag kan är att se om mina djur är glada eller lessna...

och ärligt, det ser jag och tänker inte vara ett dugg ödmjuk över.

inte någonstans har jag skrivit något jag kan, mer än just att jag ser om de är glada eller lessna, ni får gärna visa exempel om jag har fel.

jag tycker inte om när folk lägger ord i min mun, och jag har aldrig någonsin skrivit nåt om att läsa tankar.

Du har inte skrivit det rent ut. Men du har den attittyden.
"Jag kan minsann se att mina djur mår bra och vet EXAKT hur dom känner-dom som inte gör det borde inte få ha djur" upprepas.

Jag vet förvisso så gott som exakt hur min hund känner-men jag klandrar inte dom som är nybörjare och inte har all den kunskapen.

men lilla gumman/gubben nu är det ju Du som lägger orden i Min mun.:smirk:

Hugger en knapp

Jag läste rapporten som PL länkat till och jag funderade på en sak angående lagstiftning eller inte.

Det är alltså 209 djur sammanlagt som har uppvisat skador på könsorganen och 3!!!!!! som blivit fällda för djurplågeri. Det säger väl allt om hur det fungerar att skydda dom lidande djuren med nuvarande lagstiftning...

OCh kimmis87 väx upp och lär dig ta kritik. Tycker inte du kommit med ett endaste givande inlägg i den här tråden utan beter dig som en obstinat 13 åring. Dessutom har du fortfarande inte svarat på min fråga, men det kanske är för att du inte kan?

Denna tråd ger så pass mycket arbete med att moderera att jag väljer att låsa den och möjligen när och OM jag har tid går igenom den med en rensning så kommer den tillbaka men just nu så låser jag den pga alldeles för mycket tjaffs och anklagelser hit o dit.

mvh
moderator
mysko

Jag har nu rensat i tråden och gör ett försök att öpnna den igen.
Blir det mer tjaffs så slänger jag den i p-korgen direkt.

Inga inlägg om att -varför raderades mitt inlägg då det inte är lätt att ta bort ett enstaka då det citeras o svaras hit o dit.
mvh
moderator
mysko

Jag har otroligt svårt att ta dig på allvar när du jämför tidelag med pedofili. Det är FAN så mycket värre när ett barn utsätts för sexuella övergrepp än när djur utsätts för det. Om du tycker annorlunda så är det meningslöst för mg att diskutera med dig.

Jag jämför det inte p.g.a. att jag likställer de båda handlingarna utan jag jämför för att situationen blir densamma för både barnen och djuren- både barnen och djuren kan för det första inte avgöra själva vad som är bäst i det läget p.g.a. att de är suggestionsbara. Som sagt har många påpekat att djuren vänjs in i själva handlingen, med godis o.s.v. vilket är ungefär på samma sätt som när många har gjort övergrepp på barn- barnen blir intalade att det är fullt normalt och påverkas och tillslut vågar inte säga ifrån.

Självklart att pedofileri är värre men det behöver inte betyda att tidelag inte är hemskt det också.

Vad har pedofileri med det här att göra?
Om man bryr sig om att lära sig kommunicera med sina djur, är det inte speciellt svårt att se om dom vill/inte vill. Bryr du dig om vad djuren vill/vill inte i andra sammanhang? T ex "pinar" hästen i ett distanslopp när den hellre går i hagen och betar?

Och detta vet du mycket väl sker överallt- många människor har ingen aning om vad hästarna egentligen vill utan de kör på i blindo och tror att det fungerar jättebra och blir jätteförvånade när deras hästar en dag bryter ihop.
Jag bryr mig om mina djur och försöker läsa så gott jag kan men jag kommer aldrig att veta exakt vad mitt djur tänker och känner- jag kan bara gissa för det jag tror kan mycket väl vara fel- speciellt när tidelag är en inlärd handling där djuret fått lära sig att detta ska gå till såhär och kan inte säga emot. Precis som många hästar som får smärtor av sadlarna på deras rygg- de må ha börjat med att bocka och konstra men gett upp när handlingen inte gett ett resultat, varför skulle detta inte kunna appliceras på tidelag?

Precis som många hästar som får smärtor av sadlarna på deras rygg- de må ha börjat med att bocka och konstra men gett upp när handlingen inte gett ett resultat, varför skulle detta inte kunna appliceras på tidelag?

Så enkelt för mig idag, jag håller med.

Jo, jag vet att det är så. Problemet är, att nu har du (och kanske jag?) drivit upp ämnet till att gälla om människor ska få göra något alls med djur. Ska det först införas krav på komunikationskompetens innan någon tillåts inneha hund, häst etc? Tanken är inte helt och hållet tokig. Men det är väl inte riktigt vad tråden ska handla om?

Nåväl, med den djurhållning vi idag har, och med dom regler som finns visavi djurplågeri, misskötsel osv, så ser i a f inte jag någon orsak där till att förbjuda tidelag. Jag förutsätter alltså att vi inte talar om att utsätta djuret för smärta eller skador. Nu är jag inte insatt i det praktiska kring tidelag utövat av män/kvinnor osv, men jag föreställer mig att det går att utföra på sätt så att djuren inte uppfattar det som speciellt obehagligt. Hund, häst, gris och katt har jag tempat och samtliga tycker jag ska låta bli, men inte värre än att dom accepterar det. Är utövat tidelag värre, rent fysiskt? Obs att jag sätter våra religiösa sex-moralaspekter åt sidan, eftersom jag tror att djuren saknar sådana.

LIA

Nja fast med fakta att det har kommit in 209 kända fall med skador vid kön och 3 st fällda för djurplågeri räcker väl verkligen inte.

Antingen måste nåt göras åt lagstiftningen vi har eller så måste det till en lagändring.

Jämförelserna du tar upp är nästan löjliga. Att tempa sitt djur är väl inte riktigt samma sak. Du gör det knappast för egen vinning skull utan för djurets bästa.
Dessutom skriver du ju att djuret inte tycker om det MEN accepterar för du är deras ledare.

Är det då ok att utnyttja den ställningen för att stilla sina egna lustar? Nä det är våldtäkt å det grövsta.

Någon som penetrerar för att få utlösning har ett större verktyg än en termometer (oftast) och kan nog hålla ett brutalt tempo. Borde vara smärtsammare än att tempas.

Instämmer, de flesta har en som är betydligt större än en termometer. Därför är jag helt beredd att vittna eller striva intyg om att penetrationssex med hund medför lidande o att förövaren skall bli fälld enligt gällande lagstiftning.
PL

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka