Sv: djurens rätt
Jag har som sagt ingen exakt siffra. Men ska jag lita på vad jag läst och sett verkar det finnas ett tillräckligt antal för att jag ska känna att det här måste få ett stopp.
Varför tror inte du att den hade funkat?
Jag har ju som sagt (och tyvärr) besökt ex antal kända forum och sajter tidelagsutövare emellan. Sådant folk som påstår att dom inte skadar sitt djur och hela faderulllan. Det jag har sett på dom sidorna har gjort mig illa berörd då man menat på att man vill djurets bästa och jag har tyckt att djuren inte ser speciellt nöjda ut (minst sagt). Sajterna har flera tusen besökare och användare..Nu kanske inte alla utövar sin "fantasi" på sajten. Men efter att ha läst inlägg och "tips" mm verkar det ändå som att en hel del sysslar med det.Bara hur du så säkert vet att det är ett stort antal fall/stort problem, var har du fått det från?
Jag har som sagt ingen exakt siffra. Men ska jag lita på vad jag läst och sett verkar det finnas ett tillräckligt antal för att jag ska känna att det här måste få ett stopp.
Fast fortfarande är det inte en morallag jag vill ha. Vilket borde ha framgått i mina tidigare inlägg. Jag vill ha lagen för att skydda djuren som far illa utan att påvisa fysiska skador.Anledningen till att jag frågar är att jag själv är mest bekymrad att det är så få fällande domar i de fall djur bevisligen farit illa o där skulle den morallag du vill ha inte göra någon skillnad.
Varför tror inte du att den hade funkat?