djurens rätt

Sv: djurens rätt

varför är det det?

skrev bara att de har suttit i samma sits och det är bara fakta, inget annat.

varför skulle man inte kunna älska nån av en annan art?

en sak till varför man kan jämföra de 2 är att båda 2 förekommer i naturen, fast att det har setts som onaturligt.

sen tyckr jag kanske inte att det skulle ses som normalt, men det är kul att diskutera och vända o vrida på saker!

Bara hur du så säkert vet att det är ett stort antal fall/stort problem, var har du fått det från?
Anledningen till att jag frågar är att jag själv är mest bekymrad att det är så få fällande domar i de fall djur bevisligen farit illa o där skulle den morallag du vill ha inte göra någon skillnad.
PL

om du läser så kan du se 2 likheter som jag har tagit upp,

nämligen, båda har varit i samma sits

och båda existerar i naturen mellan djur, det är de sakerna jag har jämfört och inget annat.

dufår det verkligen att låta som att tidelagarna och djuren är ömsesidiga.

Eftersom det i tråden pratats om tidelag kanske man tar det som underförstått att du här menar en människa som älskar ett djur OCH har sex med djuret?
Eller vad menar du?

Senast ändrad:

precis så jag menar!

för visst borde det kunna vara så det är?

sen kanske de oxå är lite störda som älskar ett djur, men jag är inte psykolog så det vill jag inte uttala mig om.

Montgomery: kan det inte vara så? jag har ju själv inte provat, men varför skulle det inte kunna vara så?

precis så jag menar!

för visst borde det kunna vara så det är?

Jag tror huvuddelen av de som utnyttjar djur inte gör det för att de älskar djuret, de bara utnyttjar dem för sin lust, dragning.
Det har inget med älska eller kärlek att göra som du tror.

Älskar man sitt djur respekterar man det också, och det gör man inte om man förgriper sig på det.

kimmis;

Jag tror huvuddelen av de som utnyttjar djur inte gör det för att de älskar djuret, de bara utnyttjar dem för sin lust, dragning.
Det har inget med älska eller kärlek att göra som du tror.

Älskar man sitt djur respekterar man det också, och det gör man inte om man förgriper sig på det.

sen skulle jag nästan kunna sätta mitt liv på att en liten hund inte vill ha en fet människok*k instoppad i analet.

Men i det fallet så ser jag det som självklart att nuvarande lagstiftning skulle räcka för en fällande dom om ärendet hanteras rätt av alla inblandade. Skulle själv inte tveka att vittna om att hunden utsatts för lidande vilket är huvudrekvisita för en fällande dom.
PL

det behöver väl inte nödvändigtvis räcka.. eller? scabtree(?) skrev ju om ngt fall där en hund med misstänksamma sår runt könet inte hade lett ngnstans.. eller hur avr det?

Det sa jag inte! Jag skrev "ömesidig kärlek".

en sak till varför man kan jämföra de 2 är att båda 2 förekommer i naturen, fast att det har setts som onaturligt.
Homsexualitet är betydligt normalare isåfall. Fall där djur har försökt ha samlag med djur av annan art har så vitt jag vet aldrig skett i det vilda. Ligrar och dylika saker har uppkommit genom djur i fångenskap.

sen tyckr jag kanske inte att det skulle ses som normalt, men det är kul att diskutera och vända o vrida på saker!
Jo, med en viss logik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka