Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt så fölvakar jag :)
Stoet har gått 14 dagar över tiden:crazy: BF var 3/4
Men har känt länge att hon nog kommer gå över då hon inte alls satte juver under mars .

Senaste veckan har det dock börjat fyllas på ( hon bukar fylla 4-8 veckor innan BF ) Så antingen så blir det en majbebis eller så kommer den knall och fall . Chansar inte med henne förstås så har koll på henne på nätter och allt.

Jag måste rösta nu, eftersom jag ska jobba ikväll...

Blacksmithfarm röstar på Hedinn.

För att hon väljer Kaa, kanske vill hon hypnotisera oss och få oss att tro att hon är god?

(ja, jag vet att jag också valde Kaa...)

Nu har jag också hittat hit! Lite sent, trodde första DL var först imorgon.

Det var ett tag sen jag såg filmen också, bortsett från snutten som visas i Kalle på jul då :)
Hm, alltså med risk för att bli totalt lynchad för mitt val, så är jag väldigt förtjust i tigrar... Så Shere Khan sannolikt.
Eller, den där söta elefantbebisen som typ snubblar över sig själv kanske?

Så, om vi ska ägna oss åt lite gammal hederlig spekulationsräkning då :)

12 deltagare, ungefär en tredjedel onda. Det vore då rimligt med 4 onda, varav en utanför lyan.

I så fall har vi goda:
Lösmynt spion
Ängel
Siarlärling
Bybor (5?)

Onda:
Ulvar (3?)
Ond siare

Har för mig att det brukar diskuteras livligt hur nyttiga dessa spekulationer är, men det här fungerar nog mest som minnesanteckningar för mig själv

Så, om vi ska ägna oss åt lite gammal hederlig spekulationsräkning då :)

12 deltagare, ungefär en tredjedel onda. Det vore då rimligt med 4 onda, varav en utanför lyan.

I så fall har vi goda:
Lösmynt spion
Ängel
Siarlärling
Bybor (5?)

Onda:
Ulvar (3?)
Ond siare

Har för mig att det brukar diskuteras livligt hur nyttiga dessa spekulationer är, men det här fungerar nog mest som minnesanteckningar för mig själv

Jag vill inte utesluta att det är 5 onda totalt- den onda siaren får inte sia förrän natt 2 och den har ingen koll på vilka som är i lyan och lyan vet inte om den heller . De goda har ängel+ lösmynt spion och siarlärling ( som inte heller får sia förrän till Dl 2)

Lösmynte spionen får full info och ska sedan välja en annan som får infon.- kan iofs lika gärna skicka infon till en ond efter första natten om inte ängeln är med i spelet ( den bör ju veta vem som är ängel efter full info första natten - men det förutsätter fortfarande att både ängel och lösmynt spion överlever första lynch - första NattDL lär iaf ängeln överleva - för den bör skydda sig själv då om den är kvar i spelet )
Ingen annan ond roll har några skills så rent balansmässigt tycker jag att man inte ska utesluta att det är fler ulvar än bara 3
Dock ser ju vinstvillkoren ut så här:
* Leken är slut när siste ulven är död eller när onda är fler än de goda.
Jag tror i vilket fall inte att det är mindre än 3 ulvar utan det handlar mer om 3 eller 4 skulle jag tro
Och jag spelar ofta efter devisen : better safe than sorry ;)

Jag måste rösta nu, eftersom jag ska jobba ikväll...

Blacksmithfarm röstar på Hedinn.

För att hon väljer Kaa, kanske vill hon hypnotisera oss och få oss att tro att hon är god?

(ja, jag vet att jag också valde Kaa...)
Kanske lite ot men jag läste lite om Djungelboken och i boken var Kaa god och vän med mowgli men i filmen blir han istället ond. Kung louie å andra sidan fanns inte ens med i boken... :cautious:

Det har inte hänt så mycket sedan jag kikade in sist, en röst har kommit in på Hedinn, men med tanke på att det är blacksmithfarm som la den så säger det inte mer än att hon brukar lägga tidiga röster. ;)

Sedan har Idahoe (var på väg att skriva Artline, så jag scrollade upp för att dubbelkolla :grin: ) räknat på antalet goda vs onda. Jag hoppas på fyra onda, men jag tror precis som Q att det kan vara bra att förbereda sig på fem. Men jag kör på med en ulv i taget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka