DIY - Do It Yourself

Sv: DIY - Do It Yourself

Jag hittade fler fönster bakom stallet en dag, ska nog göra fler såna!

Sen har jag ett litet nytt projekt i sovrummet, i huset finns det sammanlagt två garderober (bara mina skor fyller en liksom....). Så jag ska ta ut två Billybokhyllor, ställa dem som en extravägg och sen skapa en walkincloset i mitt sovrum med hjälp av dem.
Baksidan är ju inte så himla snygg dock, så där funderar jag lite på hur man löser det på ett både lätt och snyggt sätt.
Idén nu är att dra ihop dem invändigt med genomgående bult/skruv, så de står stadigt. Sen ska jag fästa lister runt hela baksidorna, samt en i mitten så man döljer skarven. Sen målar jag nåt inom ramarna som skapas då. Eller så köper jag några tyger som jag gillar och fäster dem innan listerna slås dit? Vet inte än, men bilder kommer!

kl

Nyckelförvaring! Köpte en tavelram, ett örngott, en spetsduk och sånna gamla gardinkrokar man hade förr på second hand idag som jag sen pysslade ihop :)

385105_430778090292846_1755801325_n_506f30ae9606ee01d87d8430.jpg

Snyggt! Nu fick jag en idé till nyckelförvaring här med, tack för inspirationen!

Såna gardinkrokar är bra till det mesta, jag har satt de på hundburen i bilen att hänga koppel, halsband och spårlinor på. Toppenbra! :)

Vad kul att du blev inspirerad :D

Flixon - Ja sjukt bra grej! Och fyra stycker för 1 kr känns väldigt värt ;)

Puttar upp den här tråden med lite nytt. Dottern önskade sig ett par tavlor till sin nya lägenhet. Önskemålen var passande färger, Håkan Hellström och att det inte skulle vara i min "vanliga" fotorealistiska stil. Jag antog utmaningen och det här blev resultatet:

DSC_0014.jpg

DSC_0014-2.jpg

Öppöppöpp, sånt får man inte fråga om här på forumet Nevin! ;) men jag tackar för berömmet från båda! Det är så roligt när någon tycker om det man gör! :love:

Puttar upp tråden lite för jag har några frågor...

Jag har en tråkig gammal IKEA-byrå hemma som jag vill piffa upp. Jag funderar på att tapetsera de frostade partierna och sedan byta handtag. Men jag kom på att jag vet inte om det går att köpa bara "lite" tapet, och inte en hel rulle? Finns det prover att köpa - och hur stora är dessa i så fall?

Jag har denna byrå:

114123.jpg

Googla på gratis tapetprover så får du upp minst en butik som skickar gratis.

Jag har gjort precis sådär med just den där byrån, men jag har använt mig av presentpapper.

Men gud vad smart, presentpapper borde ju bli mycket mindre pilligt och förmodligen billigare också. Tack för tipset, ska helt klart undersökas!

Ujuj, så ont i ryggen jag har efter att ha suttit på golvet och pysslat hela dagen nu..

Men presentpapper var typ världens bästa idé, Sorbe! Så tack för det tipset :) Hittade dock inget perfekt papper och jag kunde inte vänta så jag köpte ett lite väl "romantiskt" för min smak men det blev ändå kul med lite nytt! Jättenöjd. Pappret är ju busenkelt att byta ut när man tröttnat.

byra_zps3b0ce498.jpg

byra2_zps5ec3ec32.jpg

Det där blev ju skitbra! :laugh:

Sååå mycket snyggare än vad den var som orginal!

Själv håller jag på fixar till en av farmors gamla stolar som såg helt hemsk ut.
Kommer dock bli ganska tråkig, den ska målas vit och grå klädsel på dynan.
Har precis roat mig med att skrapa bort all gammal färg så nu väntar jag på att sambon ska komma hem med slipmusen så förhoppningsvis hinner jag slipa och grundmåla den ikväll :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 301
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 361
Senast: Yeah but
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka