Division 3

månFare

Trådstartare
Jag har lite undringar vad detta med divisioner innebär. På vår ridskola ska dom sätta ihop ett hopplag för division tre men vad innebär det egentligen? Är det för ponnyer eller får alla vara med? Höjder? Hur räknar man poäng? m.m. Ni som vet får gärna upplysa en okunnig vad gäller tävlingssammanhang...=)

Sv: Division 3

Finns det division 3? Trodde div 2 var det lägsta.
Här är nog "bohuscupen" motsvarande div 3 då...

tror att det är olika i olika distrikt. här i sthlm finns det iaf för både ponny och häst om jag inte minns fel

Vad bra att få veta lite mera. Jag är novis på tävlingsområdet. Det blir inte aktuellt för barnen än på nåt år men man kan ju börja sätta sig in i detta med klasser m.m.

Reglerna kan ändra sig lite mellan varje år, sen så skiljer det sig mellan de olika distrikten också så det lättaste du kan göra är att så inte på förbundets hemsida och leta upp ditt distrikt och där leta upp reglerna för er.
www.ridsport.se gå till organistation, sök distrikt och leta upp ert distrikt sen så bör du kunna hitta det någonstans under tävling där.

Ska göra det....
Har inte tänkt på det där med distrikt. Har bara varit inne på huvudsidan och kanske är det därför jag inte fått nån ordning på vad som gäller.. Aha ! :rofl:
Tackar

Inte för nån av dom... jag rider bara hemma i skogen =)

Men barnen är med i båda. Vi gick med i Lindetrakten för att få vara med på deras aktiviteter samtidig som barnen rider på ridskolan.

Okej, va roligt!! läste på din profil att du har en travare :angel: Har min fd travre på ridskolan :) så de blir ju att man hänger där varje dag :) Försöker lista ut vilka ni kan vara:angel:

hmm måste ändra i profilen... hon såldes förra veckan.
Har ju köpt en ponny istället.

Vi är där mest på tisdagarna. Men även nån torsdag har det blivit pga hoppträningarna

Senast ändrad:

Jaha.. kunde nog tro det (vad tog du det på?).. jag är ju då mer osäker på vem du är men tror jag har ett ansikte. Om det är du som är med på bild med din häst (i din profil) så vet jag mkt väl vem du är.

Senast ändrad:

Japps, det är jag :)

Ja tog de på att ja också skulle ha gått på hoppträningen, och att din dotter och jag heter samma sak :)

Hörde om ponnyn:(

Jag har lite undringar vad detta med divisioner innebär. På vår ridskola ska dom sätta ihop ett hopplag för division tre men vad innebär det egentligen? Är det för ponnyer eller får alla vara med? Höjder? Hur räknar man poäng? m.m. Ni som vet får gärna upplysa en okunnig vad gäller tävlingssammanhang...=)

Det finns för både ponnysar och hästar,
Höjd är: Omg 1 och omg 2: LD ponny 90 cm storhäst
Omg och final LC ponny 100 cm storhäst

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 691
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka