Ditt bästa och sämsta köp

Mina bästa köp:
Materiellt
- Ett halsband som är ett ihopkok av två Thomas Sabo berlocker, en specialbeställd namnberlock och en vanlig silverkedja. "Köpte" (satt ihop) det för ungefär 1,5 år sedan och har burit det dag som natt sedan dess. Det betyder otroligt mycket för mig!
- Min bruna Spooks väst :love: Hittade den i en rea-låda vintern 2012/13 för mindre än halva priset och tar varje chans att använda den!
Upplevelse
- Flygbiljetter till en Berlin-skolresa. Den resan har förändrat mig för alltid (i positiv bemärkelse såklart!)

Mina sämsta köp:
Materiellt:
- (Egentligen min familjs, men värt att nämnda då det gjort att jag inte kunnat börja övningsköra) en BMW bil som vi köpte 2008, ny. Var bara fel och h-vete med den från början till slut. Gick rent i typ 4 månader innan den började krångla. Lyckligtvis har vi köpt en ny bil nu efter 6 år...
- Hårsnoddar från HM. Hallå, de går ju bara sönder hela tiden? :cautious:
- Min plattång. Hela den blir svinvarm så att man nätt och jämt kan hålla längst ut. Dessutom luktar den fruktansvärt av bränd el när man använder den.
- Min hårfön. Samma problem som med plattången.

(Och någonstans där börjar jag skämmas över att jag, som ändå går juridiklinjen, inte reklamerar de felaktiga grejerna :o)

Mitt bästa köp måste vara min första egna hund, min (vår, finns ju en husse med i bilden sen några år) lagotto. Hon har varit med mig i vått och torrt. Vi har utvecklats tillsammans och tävlat, nåt jag aldrig trodde jag skulle klara. Och hon har funnits med mig genom depression, annan sjukdom och nu även förlusten av min pappa. Hon låg i sängen och tryckte mot honom kvällen han gick bort, var med in i det sista.

Sämsta köpet måste vara Saaben vi köpte i höstas. Den krånglar trots att den varit på reparation två gånger. Kostar oss bara massa pengar....

Bästa oj vad svårt att välja en sak. Måste bli två, min fjärde storhäst som var rena läromästaren. Vi hade så roligt ihop har aldrig varit med om en så ambitiös häst ville hela tiden ha nya uppgifter och klantade jag mig fixa han det till mig. Nummer två är min andra storhäst. Dröm stam hade väldigt stor kapacitet och var enligt många ett lovande ämne. Tävla dock inte henne själv . Hon har kommit till att betyda allt för mig. Hon har räddat livet på mig bokstavligt talat. För henne har jag ringt 112 efter överdoser och hon har alltid tröstat mig!

Mitt sämsta var dock köpet av min andra häst. Brukar säga att det var det bästa och sämsta köp jag gjort. Vi gjorde fel som köpte en stor pampig 3 åring till mig då 16 år gammal.

Kom på ett verkligt sämstaköp. Inte av mig men väl till mig.

Exmaken köpte ett duntäcke till sin frusna fru. Problemet var bara att duntäcken faller tätt runt kroppen och jag hann somna innan det smet åt ordentligt. Vaknade i full panik av att vara fasthållen. Gång på gång.

Det blev inte många nätter med det täcket. Paniktäcket.

Mitt bästa köp är nog min MacBook Air, alltså den bara funkar och är smidig och är enkel och är... Bytte från PC till Apple och wow:love: Jag går aldrig tillbaka!

Mitt sämsta köp är nog ett par skor som jag provade och inte kunde gå i, men de var ju så fina. Alltså seriöst, hur kan man köpa skor som man inte kan röra sig i?:confused:

Kul tråd.
Jag kan köpa kläder i centilång (ungdomskläder) och jag gör massor av bra köp i och med det. Ridbyxor som växande tjejer har växt ur efter några gångers användning.
Ett träns för två hundra kronor i tärnsjöläder. Det älskar jag.
När jag gick på gymnasiet sparade jag ihop till en språkresa i Frieburgh. Det var min första resa som jag gjorde ensam, och jag utvecklades massor under de veckorna, och blev vuxen.

Mitt bästa köp är nog min MacBook Air, alltså den bara funkar och är smidig och är enkel och är... Bytte från PC till Apple och wow:love: Jag går aldrig tillbaka!

Mitt sämsta köp är nog ett par skor som jag provade och inte kunde gå i, men de var ju så fina. Alltså seriöst, hur kan man köpa skor som man inte kan röra sig i?:confused:
Gud, vad jag skrattade

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka