Distanstränare

mahlmt

Trådstartare
Finns det något sätt för distansklubbarna/distansutövarna att påverka utbildningen av distanstränare?
Tänker även på fortbildningen som gör att våra tränare inte fortbildas alls. Och därför inte har licens.
// Linda

Sv: Distanstränare

Vad är det man vill påverka och förändra?

Om du har missat diskussionen om distanstränare kan du läsa i den låsta tråden längre ner.

Bara att det finns en fortbildning för distanstränare är ju ett krav man borde kunna ställa. Hur ska man kunna fortbilda sig när det inte finns?
// Linda

Nu såg jag att det faktiskt finns en kurs inplanerad i Juni.
Kanon!
// Linda

kl
Jag har funderat lite på hela konceptet med C tränare inom distansen, när jag läste tråden som visst inte fick va- och missuppfatta mig inte fel, för det finns verkligen några jätteduktiga C tränare,
Men om man ser inom de andra disciplinerna så får de väl ut ganska mycket mer av sin utbildning i fråga om att kunna ta betalt för sina kunskaper, ha fler kunder hitta vidareutbildning mm.

Att lägga 20 000kr på en utbildning där man kanske aldrig får tillbaka dem igen, visst det kan ju vara extremt givande för individen men behövs då alla delar…? och 20 000 är ju inte extremt mycket i utbildings sammanhang. Men om distans tränaren fungerar mer som en konsult kanske vi och ridsportsförbundet skulle kunna hitta en annan lösning,

Jag har själv gått svenskgalopps steg 1 och 2 för att amatörtränar licens och tyckte att det konceptet var mycket givande, om man skulle ge sig på något i den formen men fokus på ridning och distans… det kanske e dags att tänka i lite nya banor och prova på något nytt

Distanskommitén borde väl vara en bra kanal då det står i den omtalade artikeln i Ridsport att:
"Distanskommitén ska också titta på hur tränarutbildningen ser ut för distansen.
- Vi vill förtydliga den grenspecifika delen. Examinationen har varit otydlig och förutsättningarna har ändrats under spelets gång"

Längre ner i artikeln under rubriken "Den distansspecifika delen ska ses över" står det att Svrf representant i Tränarrådet Elisabeth Lundholm säger:
" - Vi kommer att se över den grenspecifika delen i tränarutbildningen tillsammans med distanskommitén, grenledaren Annelie Schultz och Staffan Strandberg"

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 239
Senast: Ragdoll
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Pegasus63
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
611
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 026
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar