Distanssadel

F

Flybird

Vad har ni för sadel när ni rider distans? Bra/dåligt med den?
Vad ska man ha för sadel när man börjar med distans?

Sv: Distanssadel

Det finns ju speciella sadlar som är anpassade för distansritt, vet dock inte om det finns att köpa i Sverige. Annars rider många med bomlösa sadlar, westernsadlar, allroundsadlar och dressyrsadlar. Själv använder jag mig av det sistnämnda och det fungerar jättebra, har dock bara tävlat 50 km än så länge :) Det viktigaste är ju att både du och hästen trivs i sadeln och att den inte kan orsaka skada även under en längre ritt.

Sv: Distanssadel

Jag kollade på väskorna på distansritt.nu och där står att de passar distans och western sadlar. Så undrade vad det var för distans sadlar:) Men vet någon om de väskorna funkar på vanliga allround sadlar också?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 490
Senast: Kakis
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 819
Senast: Mineur
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden