distanshästar är coola

M

Madde71

Idag var jag med min ena häst och tränade på en banvall några mil hemifrån,vi åkte alltså släp. På vägen hem så ramlade ett hjul av!! (tur att man har boogi...) Blev till att lasta ur honom mitt i trafiken vid ett vägarbete. Han brydde sig inte om bilar, väghyvlar, lastbilar, tåg, trafikljus , julbelysning och annat utan gick snällt upp på trottoaren och letade efter några grässtrån att äta. Sedan direkt i släpet när reservhjulet kommit på.

Sv: distanshästar är coola

Visst är de underbara!

Jag funderade allvarligt på att åka till brädgården och hämta några bräder (när man ändå hade släpet med ;) ) samtidigt som jag skulle till kliniken med zadac.

Men sen blev det inte så, då det skulle bli så mycket virke att hästen inte skulle få plats!

Jag gjorde en liknande sak för ett par år sedan. Jag hade varit iväg med två (coola) araber. På vägen hem lossnade ett hjul på min då enaxlade transport, det blev en kraftig sväll när transporten dunsade ner och stod snett. Jag lastade ur hästarna mitt på vägen, ringde en vän som kom med bil och släp. Hästarna gick på lugnt och numera åker vi boogie.

Jag var mitt i ett samhälle på en bensinmack 3 mil hemifrån och tankade mitt ex dieselbil full med bensin.... Kom på det när tanken var full och pumpen slog av! Det var 25 grader varmt och ensam med två hästar i släpet. Bara att lasta av båda två och försöka komma undan med dem lite och invänta bärgningsbil och ny bil att dra släpet så vi kunde fortsätta färden. Inga problem hästarna gick och strosade och hittade ett grässtrå här och var på trottoaren. Det blev en lång dag men de var snälla och gick på igen när det var dags, vi uträttade vad vi skulle och kom hem framåt kvällen, kanske inte jätteglada men man lär så länge man lever.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka