Distans i Västra Götaland?

Ilona

Trådstartare
Hej! Jag alldeles nyligen fått upp ögonen för det här med distansritt, och tänkte att det skulle vara kul att rida en PP eller liknande i år. :banana:

Nu undrar jag bara; finns det några tävlingar i Västra Götaland, eller måste man åka längre? Jag bor i Borås-trakten.

Som inbiten "trav-människa" är jag ju (alltför) van vid långa resor, men det hade varit bra att veta var närmaste tävling går av stapeln. :bump:

Tacksam för svar!!

Sv: Distans i Västra Götaland?

Hej, 4 mil rakt norrut har du Norra Sämsjön. Den 4 april i år har vi Sämsholmsritten med start och mål på Sämsholm. Vi har en 2 mil pröva på på jättefina ridvägar. Gå in på Sämsholms ryttarförenings hemsida genom ridsportsförbundet, så hittar du proppen där. Allt material kommer att ligga där så småningom.
Välkommen!
Lilian Tanneby
Tävlingsledare

Hej igen,
Jag trodde fler skulle svara dig. Det finns fler pröva på i närheten. Gå in på Billingens distansridklubb och kolla.

Tack så mycket Lilian! Jag ska kolla klubbarnas hemsidor, Sämsholmsritten ligger perfekt i tid så det är inte omöjligt att didtansdebuten sker där!! :D

Liknande trådar

P
Distans hej alla där ute! Jag är en gammal hoppryttare som nyligen föll för ett trevligt varmblods sto som vart ridhäst så länge hon vart vid...
Svar
8
· Visningar
1 713
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
R
Distans Tycker det verkar vara en härlig tävlingsgren, distans, och är sugen på att starta någon PP och om det går bra senare en CR. Men...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: BandyBoy
·
Distans Varmblod (fd travare) sägs vara mycket passande till distansritt och jag ska nu börja träna min häst i det. Jag undrar om det finns...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka