Distans för nybörjare

R

roover

ojoj, visste inte ens att det pågick distanstävlingar i sveirge! Hur börjar man med sådant här? Måste man vara med i någon slags klubb, vad är det för regler som gäller och hur hittar man sånt?

Hur ofta är det tävlingar, är det riskabelt? Antar att man bör ha egen häst, om man inte gör det, finns det något annat val då?

Tack för svar! /janne

Sv: Distans för nybörjare

Det bästa borde vara att kontakta närmsta distansklubb för mer information. Du hittar din närmsta klubb på http://www.distanslistan.se

Vad jag vet, men jag vet ju inte allt ;) , vet jag ingen "pay and ride" tävling där man får låna hästar. Distansritt bygger ju på långsiktig träning innan och efter ritten. Känns konstigt att man bara skulle sitta upp och rida en häst liksom. Men du kan kanske hitta en distansmänniska som du kan rida hos?

Lycka till!

roover skrev:
ojoj, visste inte ens att det pågick distanstävlingar i sveirge! Hur börjar man med sådant här? Måste man vara med i någon slags klubb, vad är det för regler som gäller och hur hittar man sånt?

Hur ofta är det tävlingar, är det riskabelt? Antar att man bör ha egen häst, om man inte gör det, finns det något annat val då?

Tack för svar! /janne

Tänkte bara fylla i, att du inte behöver vara med i någon distansklubb för att delta i distansritter. Det är en gren som lyder under SvRF så det räcker med att vara med i en vanlig SvRF-ansluten ridklubb och sedan gäller tävlingsreglementets regler som vid alla andra grenar.

Runt Stockholm har du två ritter på ganska nära avstånd: Bergaritten i Haninge och Rimboritten i Rimbo, utanför Norrtälje.

Läs gärna mer om distansritt på
http://surf.to/distansritt.i.sverige

Tack för era svar! :) Får se om man prövar på detta, låter ju faktiskt askul! Tacktack :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 467
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 545
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar