Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja,men utan Faksen så har vi ju inen svensk profilhäst. Så enkelt är nog förklaringen.
SJag saknade också Elitkampen, den var ju riktigt häftig även förr om åren när alltid en finsk fux vann (bara namnen som varierade) och man hoppades att nån norrman kunde tvåla till dem!
Det har nog inte med det att göra. Tvärtom så brukar de till och med ta bort vissa såna lopp från rikstoton bara för de är "för enkla". Om nu Järvsöfaks skulle ha varit med då. Så har de iaf förklarat saker förr....
Fast årets elitkamp var väl knappast lättgissad? Tyckte inte jag i alla fall...
Var helt inställd på att Moe Odin skulle ta det men så blev det ju inte.
Men vad är det du ska klaga på? Att kallbloden inte visades på tv? Ska de som velat se lärlingarna också klaga? Även montéälskarna? Eller varför inte alla de som brinner för ponnytrav?
Man har ett begränsat antal lopp att sända i tv, och det går inte att tillmötesgå alla. ATG (alltså ej sportchefen) väljer de lopp som de anser intressantast för riksspelen och därmed för tv-sändning.
Men vad är det du ska klaga på? Att kallbloden inte visades på tv? Ska de som velat se lärlingarna också klaga? Även montéälskarna? Eller varför inte alla de som brinner för ponnytrav?
Man har ett begränsat antal lopp att sända i tv, och det går inte att tillmötesgå alla. ATG (alltså ej sportchefen) väljer de lopp som de anser intressantast för riksspelen och därmed för tv-sändning.
Ja, men elitkampen är faktiskt större än montéeliten och lärlingloppet...och dom visade iallefall upploppet på montén men inte en enda snutt av elitkampen...
Jag kan hålla med om ponnyna en del också. Förut så visades ju faktiskt en liten bit av det också i bilder eller va det var och det var ju jätte roligt Men nu tror jag allt försvinner, ta bort andra fyra,-fem åringslopp och in med lite skojjigare som elitkampen, monté eliten och kanske lärlingarna så de blir lite show!