Diskriminering!

Qvicka

Trådstartare
Varför i hela fridens namn har Elitkampen plockats bort från V65:an i år?! Den går som lopp 3, före Elitloppsförsöken, istället för intill finalen som det väl varit förut.
Det här gör mig arg! Är det bara för att Järvsöfaks inte är med i år eller?:mad:

Sv: Diskriminering!

Tja,men utan Faksen så har vi ju inen svensk profilhäst. Så enkelt är nog förklaringen.

Tja,men utan Faksen så har vi ju inen svensk profilhäst. Så enkelt är nog förklaringen.

Så om Elitloppet skulle sakna ett riktigt bra svenskt hopp ett år så skulle de göra samma sak med det?
Okej, det är att hårddra det, men jag är trött på att vi inte ens ska få synas i tv...
Det är ett riktigt bra lopp, med eller utan Faks.

Du vet, världens bästa kallblod är inte lika mycket värda som Varmbloden. Det är ju bara att se på prispengarna!

Annars tycker jag årets elitloppsfält är klent.

Håller med om att det är en klen upplaga, åtminstone ur svensksynpunkt.

Elitkampen är ett riktigt spännande lopp med Moe Odin, Bokli Eld, Mörtvedt Jerkeld, Röste Bo, Lundås Emelie...
Prissumman på skrattretande 200 000 visar verkligen hur "mycket" kallbloden är värda i deras ögon.

Kanske har de som argument att det inte finns så många kallblod i eliten, det är samma hästar som regerar i flera år.. MEN, vem tusan vill lägga ner sin själ i något som knappt betalar tillbaka sig! Det är väl självklart att det handlar om prispengar, och endast det. Skulle vi vända på steken så skulle Alla vilja hålla på med kallblod istället.
Nu tycker jag inte att det ska vara tvärtom, men det borde vara Mycket Mycket mindre skillnad på prispengarna.
Det kostar väl lika mycket att träna ett kallblod som ett varmblod, eller?
Och en sån här grej som att ta bort dem ur tv-sändningen är ännu ett led i smygutrotningen tycker jag.

Håller med! När jag tittade på tv:n nu och inga kallblod kom blev jag ursinnig:mad: Elitkampen är ju faktiskt det näst mest sportsliga efter elitloppet enligt min mening, så varför ska inte dom få samma uppmärksamhet som varmbloden fast inte faksen eller fler svenska är med!? Spelar väl ingen roll!! Dags att visa lite respekt för kallbloden!!:bump:

SJag saknade också Elitkampen, den var ju riktigt häftig även förr om åren när alltid en finsk fux vann (bara namnen som varierade:D) och man hoppades att nån norrman kunde tvåla till dem! :idea:

Det har nog inte med det att göra. Tvärtom så brukar de till och med ta bort vissa såna lopp från rikstoton bara för de är "för enkla". Om nu Järvsöfaks skulle ha varit med då. Så har de iaf förklarat saker förr....

SJag saknade också Elitkampen, den var ju riktigt häftig även förr om åren när alltid en finsk fux vann (bara namnen som varierade:D) och man hoppades att nån norrman kunde tvåla till dem! :idea:

De flesta åren var det nog tom. samma: Viesker.

Det har nog inte med det att göra. Tvärtom så brukar de till och med ta bort vissa såna lopp från rikstoton bara för de är "för enkla". Om nu Järvsöfaks skulle ha varit med då. Så har de iaf förklarat saker förr....

Fast årets elitkamp var väl knappast lättgissad? Tyckte inte jag i alla fall...

Var helt inställd på att Moe Odin skulle ta det men så blev det ju inte.

Fast årets elitkamp var väl knappast lättgissad? Tyckte inte jag i alla fall...

Var helt inställd på att Moe Odin skulle ta det men så blev det ju inte.

Precis, 17 gånger pengarna måste ha varit ett av de mest spännande loppen den här dagen...!

Vem vänder man sig till för att klaga tro?
Jag skrev ett upprört mail till Solvallas sportchef, men han lär väl knappast ha tid att svara.

Kan inte alla som håller med mig skriva varsin insändare till Ronden?!:bump: Den behöver inte vara lång alls, och så skickar vi in dem samma dag och hoppas att de publicerar allihopa så det märks att det är många som bryr sig!

Men vad är det du ska klaga på? Att kallbloden inte visades på tv? Ska de som velat se lärlingarna också klaga? Även montéälskarna? Eller varför inte alla de som brinner för ponnytrav?

Man har ett begränsat antal lopp att sända i tv, och det går inte att tillmötesgå alla. ATG (alltså ej sportchefen) väljer de lopp som de anser intressantast för riksspelen och därmed för tv-sändning.

Men vad är det du ska klaga på? Att kallbloden inte visades på tv? Ska de som velat se lärlingarna också klaga? Även montéälskarna? Eller varför inte alla de som brinner för ponnytrav?

Man har ett begränsat antal lopp att sända i tv, och det går inte att tillmötesgå alla. ATG (alltså ej sportchefen) väljer de lopp som de anser intressantast för riksspelen och därmed för tv-sändning.

Det är alltså ATG som bestämmer i vilken ordning loppen ska gå menar du?

Om de hade visat upploppet av elitkampen - som de gjorde med montéeliten - så hade jag varit halvnöjd i alla fall.

Kallbloden är en egen ras och jag har tyvärr inga siffror på hur många som äger och tränar dem, men att inte visa deras största lopp i tv tycker jag visst är skamligt. Det är ett kulturarv vi har och att folk inte bryr sig om deras fortsatta överlevnad - försvinner all uppmärksamhet från deras lopp så vill ingen syssla med dem längre - gör mig ledsen. Det är det det handlar om.
Hade de nämnt resultatet, eller som sagt visat upploppet (vilket är brukligt när ett stort lopp inte ligger inom t.ex. v65) så hade jag tyckt det var ok. Nästan i all fall.;)

Jag tyckte att de skurit bort rätt mycket av allt "runt omkring" i år...

Några sekunder brukar ju ponnyerna få, och visst brukar det vara mer än ETT inslag från publikplats? För att fånga stämningen liksom.

Men visst, de hade ju lite intervjuer och så efter loppet.

Det var tydligen viktigare att en delägare i Going Kronos fick berätta om sina drömmar och att hon brukar klappa om GK och ge honom äpplen, än att visa montéeliten som dessutom satte världsrekord och kallblodsloppet som ju halva norrland är intresserad av. Jag är SKITSUR!

Tur att man var där och fick se allt då - när de tydligen inte visat höjdpunkterna (enligt mig alltså) något vidare på tv...

Höjdpunkter förutom själva elitloppet:

1. Kallbloden :love:
2. Hot Tubs enastående montéprestation
3. Scarlet Aino - också en helt enastående prestation!!!

Och så var det ju den fantastiskt vackra friesern (för nog var det en sådan?) som galopperade före vid defileringarna. Väckte ett starkt ha-begär...

Ja, men elitkampen är faktiskt större än montéeliten och lärlingloppet...och dom visade iallefall upploppet på montén men inte en enda snutt av elitkampen...
Jag kan hålla med om ponnyna en del också. Förut så visades ju faktiskt en liten bit av det också i bilder eller va det var och det var ju jätte roligt:D Men nu tror jag allt försvinner, ta bort andra fyra,-fem åringslopp och in med lite skojjigare som elitkampen, monté eliten och kanske lärlingarna så de blir lite show! :banana:

Ja, men elitkampen är faktiskt större än montéeliten och lärlingloppet...och dom visade iallefall upploppet på montén men inte en enda snutt av elitkampen...
Jag kan hålla med om ponnyna en del också. Förut så visades ju faktiskt en liten bit av det också i bilder eller va det var och det var ju jätte roligt:D Men nu tror jag allt försvinner, ta bort andra fyra,-fem åringslopp och in med lite skojjigare som elitkampen, monté eliten och kanske lärlingarna så de blir lite show! :banana:

Är man travintresserad så åker man till Solvalla och tittar, och förlitar sig inte på televisionen. Då kan man se de lopp man önskar, eller göra som jag, passa på att pinka när det är dags för kallbloden...;)

Jasså du är en sån där "ickeälskakallblod"s typ:p

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 250
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka