Diskbråck? :(

L

Lilahnee

Jag misstänker att min älskade lilla vovve har fått diskbråck, symptomen verkar tyda på det. Han vinglar med baken, darrar, kissar som en tik och kutar med ryggen. :(

Vi ska till veterinären imorgon, men jag undrar vad vi har att vänta oss? Hur behandlar man diskbråck, kommer han att bli helt frisk?
Kommer han någonsin att kunna träna agility igen? Han som älskar att träna, skutta och jaga bollar. :cry:

Har någon här erfarenhet av hundar som har fått det och isf hur har det gått för dessa?

Usch vad det här är hemskt, har läst att det iaf är strikt vila som gäller och därför bär vi honom överallt.

Sv: Diskbråck? :(

Jag misstänker att min älskade lilla vovve har fått diskbråck, symptomen verkar tyda på det. Han vinglar med baken, darrar, kissar som en tik och kutar med ryggen. :(

Vi ska till veterinären imorgon, men jag undrar vad vi har att vänta oss? Hur behandlar man diskbråck, kommer han att bli helt frisk?
Kommer han någonsin att kunna träna agility igen? Han som älskar att träna, skutta och jaga bollar. :cry:

Har någon här erfarenhet av hundar som har fått det och isf hur har det gått för dessa?

Usch vad det här är hemskt, har läst att det iaf är strikt vila som gäller och därför bär vi honom överallt.

Det låter som ett bråck ja. Jag har erfarenhet då min tax hade det och det "gick upp" av och till. Emellan gångerna när han var frisk fick han röja som vanligt..men uppvärming är viktigt och om du kan ska du när hon är frisk simma med henne så mycket som det går för att stärka ryggmuskulaturen. Nu ska du absolut inte dra öronen åt dig och bli rädd. Men vi fick ta bort vår tax när det gick upp sista gången-då var det riktigt allavarligt. Min pojkväns föräldrar har dock en bichon med ett bråck som inte är lika allvarligt och går upp väldigt sällan. Han är 15 år idag :)

Liknande trådar

Hundhälsa Har en otroligt aktiv och glad tik på ett och ett halvt som var ute och sprang i blåbärsris i onsdags och då hände det som inte får...
Svar
10
· Visningar
2 154
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 636
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 463
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 402
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024