Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av de två skulle jag välja Dionysos. Med Donnerhallblodet så tror jag en bra skalle är säkrad, och han har själv bevisat att han klarat att "gå hela vägen".
Vad jag håller och alltid hållt emot Rosevelt är att han är en tåsläpare. Först nu när han är hos Brink har de lyckats stärka bakbenen så mkt att han kommer upp från spånet med bakhovarna. En snygg (låt så vara med lite ponnykaraktär, han ska nog ha lätta ston) och rörlig hingst, men i grunden utan något som helst lyft bak??? Jag förstår inte hur han kunnat få så höga poäng, jag ser det som ett allvarligt fel. Men om jag låtsas att han inte har det här felet som jag ser det, så är det en mkt tilltalande hingst. Jag var själv på väg att välja honom ända tills jag såg honom IRL och då föll han på bak.
Förädla mest? Hugget som stucket tror jag nog. Framtiden får visa.
Bäst typ? Kanske Rosen om han får långlinjerade och ädla ston, annars Dio. Jag tror Dio tål ett grövre sto, med Rosen blir de nog köttbullar annars.
Jag har precis sålt en 06:a e.Dionysos- Kaliber, nya ägaren är extremt nöjd med henne. Hon är väldigt lik sin rejäla moder i modellen, trodde att Dionysos skulle lätt upp mer. Hon är nog en av dom minsta avkommorna modern lämnat, men med mkt resning. Rör sig med mkt fina bakben (det har modern också), inte lika bra fram, men det blir nog bättre med ridning.
Hon har ett otroligt bra temperament, alltid öronen framåt, nyfiken på allt och väldigt modig, men ändå väldigt känslig.
Sammanfattningsvis en mkt fin häst som är väl ihopkommen med bra temperament, trevliga rörelser med mkt bakben, men av lite gammalmodig modell (kommer från modern).
Jag har bara sett en enda Dionysos-avkomma live så det är ju inte direkt något stort underlag så man får ta det med en nypa salt. Den var dock snygg, ädel och högställd men rörde sig symaskinsaktigt och var nervös och stressig i tempramentet.
Utifrån den avkomman skulle inte Dionysos vara ett alternativ för mig.
Rosevelt lockar mig mer men han lättar knappast upp som jag tror att Bionysos kan göra på ett ngt grövre sto.