Dionysos i Sverige?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Olympia
  • Startdatum Startdatum
O

Olympia

Tittade på Flyinges hemsida och såg att Dionysos ingå i deras program i år. MEN dessutom verkar det som om han ska stå där. Är det någon som har hört något om det samt har någon erfarenhet av hans avkommor? Funderar på att använda honom..

Sv: Dionysos i Sverige?

Äe det ingen som vet något? Borde edt inte uppmärksammas? Speciellt av Flyinge?

på Ängagårdens hemsida står det att Dionysos är i Tyskland i år. Där han tränas och tävlas plus är i aveln. Det finns fryssperma på Flyinge från honom.

Aha. Tyckte bara att det lät som om Susanne har honom på Flyinges hemsida. Citat: En typförbättrare med intressant härstamning. En lättriden häst med stor talang för de svåraste rörelserna.
Ja, då så. Synd..

Tittade på Flyinges hemsida och såg att Dionysos ingå i deras program i år. MEN dessutom verkar det som om han ska stå där. Är det någon som har hört något om det samt har någon erfarenhet av hans avkommor? Funderar på att använda honom..

Är samarbetet mellan Ängagarden och Flynge inte tänkt att fortgå?
Det verkade ju som man satsade väldigt långsiktigt förra året!!

Ja, han står i Sverige sedan den 23e april och kommer finnas även på TAI!
Någon som har erfarenhet av vad han lämnar? Speciellt temperament. Har både hört att han är het och att han lämnar med trevligt temperament...

Jag skulle oxå gärna vilja veta..han står med på min lista över kandidater men som sagt skulle vilja veta mer om han o hans avkommor..nån som träffat han på nån hingstvisning el.så?
Eller nån som har el.träffat nån avkomma till han?

Nu är mitt sto brunstigt!! Vid nästa brunst skulle jag vilja betäcka henne, men det står mellan Dionysos och Daytona nu och favoriten är ändå Dionysos... Ingen som vet något mer om honom?? Gentleman, kan vara lite het, men gör inget säger hingsthållaren.

Jag har ett två-års sto e.Dionysos- Kaliber.
Hon har enorm utstrålning, det riktigt lyser om henne. Hon är mkt rörlig, med rejält tryck i bakbenen och mkt lätta fötter. Jag kan tänka mig att hon kommer att bli het att rida, då hon är oerhört framåt. Hon är också mkt känslig, går att leda i sytråd.
Det ända jag skulle önska utöver det hon är, är lite mindre kropp och lite mera ben.

Att hon är rejäl kommer nog dock från mamma, som också är väldigt framåt, har mkt utstrålning och rör sig bra. Så vad hon ärvt från mamma och vad hon ärvt från pappa är svårt att veta, men hon är i allafall väldigt "häftig", och jag gillar henne skarpt.

Enl tidiningen Ridsport
Dionysos 1038 har kommit till Sverige

I går kväll kom den 11-åriga hingsten Dionysos (e De Niro - Rubinstein) till Flyinge och Sverige.
- Dels gör vi sporten en tjänst och dels vill vi säkra honom för svensk dressyravel, säger ägaren Per Pileryd om beslutet att ta hem hingsten från Tyskland.

Marie Christiansson heter dressyrryttaren som ska få rida hästen.
- Jag har sett henne rida, det räcker för mig, säger Per Pileryd om valet av ryttare.
Marie vann SM för unga ryttare förra året och blev även Ajax-stipendiat. Pengar som hon använt till att träna för Minna Telde. I år gör hon sitt första år som senior. Att få rida Dionysos ser hon som en jättechans.
- Det är helt fantastiskt. Jag red honom i förrgår och är på väg just nu för att rida honom. Han är en gentleman, en hingst med bra psyke som har fokus på ryttaren och en bra känsla, säger Marie Christiansson.
Hon åker till Lübeck och tävlar över helgen, men när hon kommer hem ska hon rida hästen 5-6 dagar i veckan och när samspelet mellan dem fungerar blir det tävling.

Dionysos har tidigare tävlats av en av Tysklands mest framgångsrika dressyrryttare; Karin Rehbein. Tillsammans har de 49 segrar och placeringar, varav 43 är i svår klass tom Grand Prix.
Hingsten betäckte 60 ston förra året och har funnits som färsk seminimport i Sverige tidigare. I Flyinges hingstprogram finns Ängagårdenhingstar sedan några år tillbaka med. VD Johan Bredberg har stöttat Eva och Per Pileryd i beslutet att ta hem hingsten för att använda honom både i svensk avel och sport.

Jessica Ohlsson

Saxat från www. tidningenridsport.se

Jag har sett ett mycket fint 5-årigt sto efter Dionysos. Otroligt rörlig och fin. Ser frammåt men inte "het" ut! Jag skulle inte tveka på att använda Dionysos om jag hade ett sto som skulle passa honom!! En av de bästa dressyrhingstarna vi har att tillgå i Sverige skulle jag vilja påstå!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 086
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Rie
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 468
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 642
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka