Z

Zita

Såg ett program ikväll på National Geographic från Australien om dingon. Har alltid trott att dingon är uraustraliensisk. Men den kommer från Indien nånstans och är en korsning mellan varg och tamhund. Kom dit för ca 3000 år sen. Tänk, man lär sig nåt nytt varje dag. Ett vackert djur är det i alla fall.

Sv: Dingo

Dingon är en mycket vacker varelse. Hundrasen Australian Cattledog fick man fram genom att korsa dingos med hundar.

Såg ett program ikväll på National Geographic från Australien om dingon. Har alltid trott att dingon är uraustraliensisk. Men den kommer från Indien nånstans och är en korsning mellan varg och tamhund. Kom dit för ca 3000 år sen. Tänk, man lär sig nåt nytt varje dag. Ett vackert djur är det i alla fall.

Är de verkligen befäst att det är en korsning mellan varg och hund? De varg/hundkorsningar som är vanliga i ryssland ser ju inte ett dugg lika ut. FAST det kan ju såklart bero på hur HUNDEN såg ut...:angel:

Men de sa verkligen så alltså? intressant, jag har aldrig hört det förut, men det var kul att lära sej nått nytt! :love: Jag tycker jag sörplar i mej all naturinformation som finns men detta har jag missat. SKOJ! :bow:

Jasså där ser man. Jag har hört med att man släppte ut dingos för att komma till rätta med de implanterade kaninerna i australien som bara blev fler och fler, ett påfund som var lika illa som kaninerna.
Men det brukar väl bli så när människor lägger sig i naturen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Lämnade Australien den 22 januari för att åka till Niseko (Japan) och snowboarda. Efter 4 dagar där var det dags att åka till Tokyo och...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått en ny jobbtelefon. Jag tycker att den är värdelös. Hela displayen är nämligen upp och ner på den. Kolla själva! Nog för...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama