cactuspower
Trådstartare
Nu menar jag alltså bolaget. Är det någon som har sin häst försäkrad där och har erfarenheter utav det? Just nu har jag hästen försäkrad i Folksam och har haft det sedan köpet för ca 6 sedan, men peppar peppar så har jag hittills aldrig behövt använda mig av hästens försäkring. Men nu är det så att jag tycker premien har blivit så dyr, så när huvudförfallodagen går ut funderar jag på att byta. Jag tycker att Dina verkar vettigt utifrån vad jag hört, även om det är ett nytt bolag i mina öron. Därför vill jag gärna ha lite åsikter om vad ni tycker om det.
Hästen ifråga är ett hbl sto 10 år. Min häst är en imp Lettland, men trots att Dina har ändrat och höjt premien för imp. hästar så skiljer det ändå ett par tusenlappar om året på preimen jmf med Folksam.
Hos Dina kostar det strax över 4000 kr för motsvarande försäkring som jag har hos Folksam idag, där kostar den strax över 7000 kr.
Jag är i oförsig nöjd med Folksam i övrigt, jag hade en sadel som blev stulen för ett par år sedan och det var aldrig något krångel med ersättning.
Hästen ifråga är ett hbl sto 10 år. Min häst är en imp Lettland, men trots att Dina har ändrat och höjt premien för imp. hästar så skiljer det ändå ett par tusenlappar om året på preimen jmf med Folksam.
Hos Dina kostar det strax över 4000 kr för motsvarande försäkring som jag har hos Folksam idag, där kostar den strax över 7000 kr.
Jag är i oförsig nöjd med Folksam i övrigt, jag hade en sadel som blev stulen för ett par år sedan och det var aldrig något krångel med ersättning.