Din sadel!

B

B0ll

Hej allihopa!

(har sökt igenom forumet efter liknande tråd , verkar inte finnas?)

Tänkte att alla kunde lägga in en bild på sin sadel och berätta lite om den.
Tex vad det är för märke , vad man gillar och inte gillar och vilken typ av rygg den ligger bra på =)

SÅ SKYNDA IN MED BILDERNA NU!

Sv: Din sadel!

Jag har nyligen köpt en Globus Clic, har tyvärr ingen bild uppladdad än. Hade tidigare en Griffin cob/haflinger dressyr. Clicen ger ett bra stöd åt ryttaren och man hamnar lättare i "rätt" sits. Vet inget jag inte gillar med den än...men det lär väl komma det ockå ;) Griffinen är en bra sadel till såpass lågt pris...

Vi har en KenTaur Medea med luftkuddar.

13604998.jpg

Den är ganska skön att sitta i, mer anpassad för ett dressyrpass. Djupt säte så man kommer ner rätt bra i den. Men jag tycker den har förhögt bakvalv. Vi köpte den då vi hade halvblod, men jag vet inte. Den är skön och så med bra stöd, men passar inte riktigt att töltträna i då man känner sig lite fastlåst. Passar på de flesta ryggar.

Sedan min Luc Childeric sadel:love:!

12791671.jpg

Med lagom djupt säte, man får känslan av att det är djupare när man sitter i den än vad det är, men rejäla, stöd och blossor, vilket hjälper mig otroligt med min sits då jag har haft en tendens till "Siggi Matt sitsen bitvis"[/B]
Den gillar jag skarpt, det er negativa är väl priset isånnafall?.

Sedan har vi en Goertz Liberte.
Den är också rätt skön faktist, med bra stöd för skänkeln, och lagom säte. Den har passat bra på de flesta av våra hästar. Det negativa är väl att jag har en tendens att glida bakåt i den.

Senast ändrad:

Förlåt, men den där sadeln var gräsligt ful :crazy:

Lite onödig kommentar va?
Tråden handlar om att folk ska få lägga upp en bild på sin och skriva va dom tycker om den.
Det är inte mening att man ska diskutera utseendet på varandras sadlar för alla tycker olika och har olika smak.

Visst ;)
Men den säljs idag! Så dår har jag ingen sadel fram tills typ September. Funderade på att köpa en bomlös billig från Hööks sålänge, vad tror ni om det ?
13729449.jpg

13729450.jpg

Den är faktiskt skön att sitta i :) är en gelpad i sitsen.
Hm, jag vet faktiskt inte :rofl: Red med Michis gamla sadel och mitt får idag och det funkade skitbra! :D Kanske blir den på Lag-SM eller så köper vi en billig från Hööks (:

B0ll: Har du sett den på annonsen ?

Har en KenTaur Kári. Köpte den för snart tre år sedan, men har upptäckt nu att man inte får något vidare bra stöd av den längre... Det posetiva med den är att färgen är lite ovanlig, men tycker inte den passar på en svart häst :angel:

7084558.jpg

Planen är väl att köpa en Childeric, men det får bli om något år eftersom det är 32 000 kr som ska ihop :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 066
Senast: Niyama
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 421
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Olja till häst ?