Din hund kommer döda ngn!

Alindra2000

Trådstartare
Var på östermalm i sthlm och fick då höra en lite rolig diskuss mellan en biffig kille och en "östermalmsdam".

Killen hade en ung amstaff som ville springa till en annan hund medan killen ville stå stilla. Han säger till hunden att sätta sig ner, två ggr säger han till sedan tar han bestämt och sätter hunden bredvid sig (inget hårdhänt med bestämt) Hunden vifftar på svansen och flyger upp igen varpå killen säger "Nej!", hunden tittar till på honom och sätter sig motvilligt.

Då går den arga damen fram till honom och säger

damen- Du har en söt hund men den kommer bli agressiv om du gör sådär!

Killen- Nejdå du behöver inte vara orolig

Damen- Jo! Du jag har haft hund så jag vet nog hur man handskas med dem och det du gör är elakt, ge dig på ngn i din egen storlek!!

Killen- Om du haft hund och aldrig fick den att göra ngt som den inte ville så skulle jag tro att din hund var lika otrevlig som du är.

Damen- Ähh! nu kommer jag få läsa om att din hund dödat ngt längre fram!!

Unghunden satt och tittade oförstående på arga damen, sen kom en annan hund som var mer intressant och hunden ville dit och leka.

De var tråkigt att se att killen fick kritik när han bara var konsekvent och bestämd med sin hund, det såg absolut inte hårdhänt ut och de är en glad lite hund han har. Men de är väl sånt man får ta om man råkar vara tatuerad, muskulös med en amstaff i kopplet för har svårt att se att ngn skulle gått fram till dem om han inte hade sett ut så. För de är bara tatuerade muskel killar som har hundar som dödar barn, de vet väl alla.

Sv: Din hund kommer döda ngn!

hmm :crazy: ja det var tråkigt att hon skulle lägga sig i. amstaff av någon ras behöver en konsekvent ledare. damen i fråga har väl haft nån liten pudel eller nåt i sitt liv :D

men att en hund blir elak av att måste sitta stilla och om han inte lyssnar att man kallar på uppmärksamhet genom att säga till på skarpen :confused:

Sv: Din hund kommer döda ngn!

Det var väl hela grejjen att han "tvingade" hunden att sitta fast den inte ville som gjorde att hon tyckte att han skötte hunden så dåligt i situationen.

Ähh.. de där va bara en dum kommentar av damen. Förörvigt skulle de vara intressant att veta varför hon sätter sig på så höga hästar för att hon haft en hund och därmed vet alles om hur man gör ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 816
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 443
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 502
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 093
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V