Åh, detta är svårt.
Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan?
Det har gått bra, sonen är nu 9 månader.
Men.. det är en jättelång historia med denna lilla hund.. men till saken hör att jag hade lämnat iväg han på foder för längesen pga min situation med heltidsjobb , själv osv ingen annan lösning.
Men de hörde av sig efter 1 år ca o sa att de var allergiska och jag fick hastigt ta beslut att hämta hem hunden, höggravid.. hade inte räknat med det.
Nu går det väl hyffsat, men jag hade vant mig utan hund och trivdes så.
Vi har avdelat huset litegrann nu så att hunden inte är i vardagsrum/sovrum utan i resten av huset.
Nu börjar barnet krypa o stå allt mer o ta sig fram, alltså måste denna avspärring bort snart tycker jag.
Då kommer hund vara i soffor, sängar osv. vilket jag inte vill.
problemet är att han fäller något så kopiöst !! Aldrig varit med om en hund som fäller så mycket, o då är detta en liten! Vi har provat ALLT för päls / mot fällning.
Vill inte ha detta i hela huset, att bebis ska krypa runt i det osv. soffor blir totalförstörda om han vistas i dom. Överallt blir hår o skitigt !!
Sen kan han även kissa inne då och då.
plus att han har massa gegga ifrån snoppen som kletar av sig överallt.
Jag vill inte ha det så... =(
Även att man ska räcka till både till hund och liten bebis =/
Vad gör jag !? Var inne på att hitta en ny fodervärd/ägare. Detta är en som han känner sedan innan, hon är kanon med hundar å djur och han har även en hundkompis hos henne.
Problemet är att sambon inte vill lämna bort han.
Annars är det en jättefin hund. Renrasig, frisk fin chihuahua kille på 7 år.