F

fnorr

Pâ vâr mark(ska bli hagar) finns ett dike som liksom korsar marken. Undrar nu om det är farligt pâ ngt sätt...mâste vi sätta staket, i sâna fall blir det ju pâ bâgge sidorna av diket eller kan vi ha diket "öppet". Det âr ej extremt stort men minns en kompis hâst som gick ner sig i ett fast det var större...mina hästar är bara vana vid "platta" hagar, ingen terräng och inga diken. Det som skulle passa bäst är att ha diket ôppet men det fâr ju inte vara farligt

Sv: dike

Jag har också ett dike tvärs igenom många av mina hagar.
Vi har stängslat dem på båda sidorna om det är riktigt stora
och djupa, men de lite mindre har vi bara dragit staket mitt
i diket.

Sv: dike

Det beror lite på hur diket sett ut. Jag har haft hästar som gått i hagar där det varit diken mitt i och jag har aldrig haft nåt problem. Dom har hoppat över dom när dom ville över på andra sidan.

Liknande trådar

Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 207
E
Hästhantering Hej! Nu tänkte jag att jag skulle starta en tråd där ALLA ni som håller på med/har testat Klaus Hempflings sätt att hantera hästar på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 793
Senast: Hollister
·
M
Hästvård Hej. Det är så att jag har flyttat till ett nytt stall där ja inte har tillgång till så stor hage som ja kanske hade önskat och som min...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama