Digitalkameror, igen

C

Clintan

Jag skrev för ett tag sedan och frågade om råd ang digitalkamera köp. Nu närmar sig den stora dagen. :) Jag har varit och tittat på en ifrån Fujifilm, FinePix S7000 och undrar om det är någon som har en eller vet något om den? Jag tycker själv att de verkar vara prisvärda, men vad vet jag. :smirk: Har tänkt att beställa över nätet, troligen blir det AlfaDigi.com. Någon som vet om de är bra eller kan ni rekommendera någon annan Internet-butik.
 
Har aldrig köpt från AlfaDigi, men skulle nog hellre köpa från dom istället för de två utländska (tyskt & franskt) företagen som har billigare pris.
Läs företagsrecensionerna på tex Pricerunner...

Vet att många har haft problem med leveransen och instruktionsböcker på andra språk än svenska & engelska.
 
För 200,- så får man med en svensk manual och det kan jag offra när man ändå ska betala så pass mycket för kameran. Normalt så har de 1 -3 dagars leverans (vet ej om det stämmer) och om man vill kunde man hämta den direkt hos dem i Varberg, men jag tycker att det blir lite långt att köra bara för det.
 
Har nu beställt en Fujifilm Finepix S7000 :). Kommer förhoppningsvis nästa vecka.
 
Va kul!

Du får gärna lägga in testbilder när du har börjat använda kameran.
Det är alltid kul att se vad "vanliga människor" kan ta för bilder med olika kameror!
 
Det ska jag göra. Det blir väl mest bilder på hundarna och på hästen. Har också skaffat bredband, så jag kan vara på buke mera. :D
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 220
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
Hundhälsa Vår ena hund påbörjade allergiutredning för ett tag sedan. Vi gav henne RC Anallergenic under eliminationsdieten, och har så fortsatt...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: hier
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp