Tack, intressant! Nästan håller på att somna nu, så kan inte riktigt tänka så noggrant eller bra, men såsom du beskriver det så låter det ju mer som att det krävs viss brainstorming/problemlösning på ett annat sätt där.. Kan förstå att det blir lite krångligare att få till på onlinemöten. Sen krävs det ju förstås att folk engagerar sig, oavsett hur mötesformen är!
Teknikstrul är ju nått som definitivt är stort problem. Där krävs det en insats från företagen tycker jag. Om det vore jag som skötte om sånt så skulle jag dessutom köpa in ett bra headset till samtliga anställda och en vettig, enkel att använda webcam med belysning. Jag har själv investerat lite för egna pengar i att köpa en riktigt bra mikrofon + kopplingsdon så jag kan köra min kompaktkamera som webcam. Sånt spelar roll när man pratar med varann, och verkligen om man pratar med kunder! Och kan ge fördel över andra som inte bryr sig alls om hur de framstår online.
Nåja...måste sova, men tack, var intressant att höra hur du tänker!