Diesel eller bensin?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 355
  • Visningar Visningar 14 203
Du tycker Hummer är en kompetent terrängbil? Du framstår som mer och mer underlig i mina ögon.

Jag säger inte att Teslan är den perfekta terrängbilen. Men den klarar mer än vad dom flesta behöver. Dessutom är jag övertygad om att det kommer att komma alternativ som passar bättre i terräng.

Jag säger inte att Teslan är den perfekta terrängbilen. Men den klarar mer än vad dom flesta behöver. Dessutom är jag övertygad om att det kommer att komma alternativ som passar bättre i terräng.

Är vi i samma diskussion?! Vi pratar om att AA behöver en terrängbil, du pratar allmänt om något jag misstänker att du inte har koll på. Jag behöver t ex en pickup för att klara jobbet och en del av vardagen. Och jag har absolut inte ekonomin att lösa ut en Tesla, med de merkostnader som kommer med en sådan bil.

Här har vi t ex terrängkörning på riktigt, du är välkommen att försöka intala mig att Tesla Model 3 klarar det

Är vi i samma diskussion?! Vi pratar om att AA behöver en terrängbil, du pratar allmänt om något jag misstänker att du inte har koll på. Jag behöver t ex en pickup för att klara jobbet och en del av vardagen. Och jag har absolut inte ekonomin att lösa ut en Tesla, med de merkostnader som kommer med en sådan bil.

Här har vi t ex terrängkörning på riktigt, du är välkommen att försöka intala mig att Tesla Model 3 klarar det

Jag har kört i liknande terräng i jobbet (inte riktigt så där extremt som det är bitvis men inte så långt ifrån). Jag hade inte övervägt att ens försöka med en Tesla eller någon annan personbil.

Känns som att vi hamnat lite off-topic. Du verkar ju uppenbarligen inte vara en stadsbo och därför påverkas du inte så mkt heller av ett dieselförbud.

Även om du bor i bonnalandet i Norrland så misstänker jag att du jobbar i en stad? Så du måste ändå in med din giftiga bil i stadsmiljö.

Du verkar ju uppenbarligen inte vara en stadsbo och därför påverkas du inte så mkt heller av ett dieselförbud.

Driver du med mig?!

Eller är det faktiskt så här illa med diskussionstekniken och/eller minnet?! Eller åsikterna.

Nej?
Vad vill du tillföra till diskussionen ?

Jag har tillfört en hel del argument, som t ex att det inte är realistiskt att tro att elbil fungerar för alla. Du hävdar att det visst gör det (laddningsmässigt, offroad, vinterväglag) då de är bättre än många superdåliga bilar. OK.

Du anser först att vi med smutsiga dieselbilar inte ska vara i stan, medan du till mig hävdar att jag inte berörs eftersom jag tydligen BOR på landet. Men jag är ju inne i stan en gång om dagen, du skriver själv att vi ju jobbar i stan.

Vad är din ståndpunkt? Att få säga emot oavsett argument du plockar upp?

Å fan. Jag trodde de flesta hade ett eluttag hemma...

Öh. Det är väl långt ifrån alla som kan ladda sin elbil hemma. Grannen hade en rätt omfattande eluppgradering innan de kunde sätta upp Tesla-laddaren. Och för ännu fler kollegor är det en stor lönediskussion om just kostnad för att montera upp laddstationer vid arbetsplatsen.

Det är inte ett 230 V uttag vi pratat om. Hur många bor i lägenhet?

Liknande trådar

Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Windy
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19... 2
Svar
30
· Visningar
1 906
Senast: mars
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
978
Senast: Angel
·
O
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka