Dick Peiper sadlarna

Maléne

Trådstartare
har hittat en sadel som passar min häst så bra, det är en dick peiper sadel för 13.000kr är det en bra sadel :confused: vad säger ni duktiga sadelmänniskor?

Sv: Dick Peiper sadlarna

Dick Pieper är "formgivaren" och sadeln är en Saddlesmith.

Saddlesmith tycker JAG finns i skiftande kvalitet, men är absolut en kvalitets-
sadel och inget skräp. Och alla "namnsadlar" är överlag i bra kvalitet. Bob
Loomis, Dick P, Todd Bergen osv...

Men 13.000 är mer än vad den kostar ny....

Vet du modell och att den passar kan du ta hem en ny för samma pengar.

Okej det lät ju någelunda men i sverige ligger dom ju på runt 22.000 ny, där jag har hittat dom så ligger dom på 1280$ sen är det plus frakt med mera så det måste väl dra ivag lite mer är 13.000?

Om du klarar dig från tullen så blir det strax under 10 000 sek INKL frakt.

Dollarn står så fånigt lågt nu, och gör du dessutom ett klipp på E-bay blir
det ju ännu billigare...

Jag räknade nu på den prisuppgift du gav.

MEN, jag tipsar bara, så du vet att det finns andra sätt!

Lycka till!

*kl*
Om du vill ha en sån sadel, och vet att den passar skulle jag som Mustang sa, beställa den från USA.
Det jag hört har varit negativt om dem är att efter ca 4 år så börjar de små nubben släppa och att passformen tydligen har varit lite knepig. Kan vara att de är lite trånga i storleken?

Okej jag vet bara att båda dessa sadlar har samma bom, men det verkar ju som att det är lädret och hand arbetet som ni klagar på hos saddelsmiths sadlarna

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 571
Senast: morgaine
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30