Diarré och nu lite ljust blod Är färskfodret helt fel att ge?

purity_666

Trådstartare
Såg precis att Charlie bajsat lite väldigt ljust blod, såg det bara för att han är vit och det var lite i pälsen i rumpan. Han har inte kräkts, har inte försökt kräkas. Bara bajsat 2 gånger, men då varit lös i magen. Hans allmäntillstånd är oförändrat

Jag har färskfoder hemma. Det är rent lammkött, inte fullfoder utan som tillägg. Är det jättedumt att ge? Tänkte om jag blandar ut det med vatten och ris. Han får det dagligen i vanliga fall.

Lamm är generellt ett mycket "snällt" kött mot magen. Många specialfoder till hundar med känslig mage är med just lamm.

Jag kanske är korkad, men jag fattar inte varför det skulle vara "jättedumt att ge"?
Råkar mina hundar vara dåliga i magen någon gång så ger jag någon typ av kött som jag vet att fungerar bra och ger extra benmjöl eller krossat äggskal för att "stoppa upp" lite. Inget mer än så. Hittills har jag inte varit med om att de varit dåliga i magen mer än 1/2 dygn (sedan jag slutade med torrfoder och "skonkost" vill säga. När jag gav det kunde det lätt ta en vecka att få ordning på diarré).

Liknande trådar

Hundhälsa Hej allihop. Jag skriver till er i frustration då jag känner mig handlingsförlamad och inte riktigt vet vad jag ska göra eller tänka...
Svar
6
· Visningar
1 492
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa I väntan på veterinärtiden imorgon tänker jag passa på att fråga er om nån har nån tanke. Har en terv på ca halvåret som magen krånglar...
Svar
5
· Visningar
2 369
Katthälsa Först och främst: jag ska ringa veterinär imorgon. Katten har diarré som aldrig förr. Så pass att hon knappt hinner på lådan, det är...
Svar
13
· Visningar
4 198
Senast: Cornelia
·
Hundhälsa Har såklart pratat med veterinären och har tid klockan 13 idag men måste få skriva av mig. Är orolig över min ena hund. Hon har varit...
Svar
4
· Visningar
2 973
Senast: eldhroka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka