Diarre hos dräktigt sto???

S

Sissan

Hörde om ett sto som snart ska föla som tydligen har haft en långdragen diarre av fodret men att det tydligen ska vara ofarligt?????:confused: Tycker detta låter helt otroligt, jag skulle vara jätteorolig eller är det bara jag som är överkänslig nu???
 
Sv: Diarre hos dräktigt sto???

Mitt sto hade diarre under en ganska lång period av dräktigheten, provade det mesta "prokol" m,m, pratade med veterinär som sa åt mig att göra "nyptestet" (nyp i skinnet på halsen och det ska gå tillbaka med engång) Vilket det gjorde...
Magen lugnade sig så småning och hon nedkom (tre veckor över tiden!) med ett mycket välutvecklat hingstföl.
Men jag var jättenervös:eek: under dräktigheten. fölisen finns att se här på Buke under årets födda föl ( 2 dygn på bilden):) "Sasse"
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 521
Senast: Tonto
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 709
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp