Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vår 11 v gamla valp fick diareé i söndags, då tänkte vi inget särskilt på de eftersom hon smaskar i sig allt möjligt smask på gården. Det har fortfarande inte gått över och från att ha varit nästintill helt ren inne, blir det små spruttiga diareé pölar och något som påminner om äggvita / gele inomhus och hon kan försöka bajsa "hundra gånger" bara man studerar rabatten. Glad och pigg jämt, när inte magen gör sig påmind.
Någon som varit med om liknande?
Vi ska till veterinären i annat ärende så han får titta på lilla magen då också.
När ska ni till veterinären? Jag vet inte vad det kan vara, men se till att valpen får i sig mycket vätska. Jag hade nog ringt till Strömsholm eller annan jourvet för att höra om man inte behöver åka in direkt, att bajset är gele-aktigt och i äggvita-form låter allt annat än bra! Diarré är inte att leka med när det gäller små valpar och de kan snabbt bli uttorkade.
Trädgård & Växter Satt potatis och vill ta ut tomater men vågar inte än. Har en hel tom odlingslåda jag inte riktigt har några planer för. Sått morötter...
Hundavel & Ras Det handlar inte om att "döma" någon utan om en iakttagelse helt enkelt.
Brorsans ex födde upp pudlar och såvitt jag vet hade ingen av...