Hur menar du med kostomlällning? Men ja, kosten är a och o. Jag har lärt mig vad jag behöver för doser till viss mat och äter sällan mängder med kolhydrater.

Dock har jag aldrig lärt mig att kolhydraträkna. Men tror det hjälper många.

Diabetes typ 1 sedan 2002.

Det är själva grunden på mående för en diabetiker. Det jag har lärt mig är att snabba kolhydrater är nästan värre (eftersom man äter mer) än sockerbaserade produkter som choklad, smågodis osv. I jul var mina värden helt uppåt väggarna, inte så mycket pga julgodis för det åt jag inte så mycket av förutom Noblesse, men all julmat. :d Min diabetesläkare trycker på att jag ska drastiskt dra ner/sluta äta snabba kolhydrater hur nu det ska gå till med en pasta och all asiatisk mat älskande person. :crazy:

/Diabetiker 1 sedan 17 års ålder

Någon som lyckats få bättre värden med hjälp av kostomläggning?
Japp.... Mina värden störtdök när jag drog ner rejält på kolhydraterna (det gjorde vikten med).... LCHF är kanske ingen universalgrej för alla.. men för mig funkade den klockrent....

Min far har visserligen typ två men hans värden blev också bättre när han åt typ GI-LCHF! Han testade varje kväll ett tag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :( Tog precis första tabletten metformin, hoppas att magen tål den. Jag åt iaf strax innan. Högt blodtryck, diabetes. Orkar inte. Jag...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?