Devoucoux dressyrsadlar!

M

miisen80

Någon som kan berätta lite om dessa sadlar?
Vad kostar dom ca? Vad kan en begagnad i ok skick vara värd?
Läste någon stans att dom är permanentstoppade, är alla det?
Berätta allt ni vet!

Provade en på pållan i dag o den låg som en smäck. Vet inte vilken modell det var men hade enkelkåpa i alla fall, ska ta reda på det.

Tacksam för svar!

Sv: Devoucoux dressyrsadlar!

Vet inte vad den kostar som ny, lite drygt 25'-30' kanske? Hittade själv en sån begagnad för ca 10'-15' tror jag det var (länge sen nu, kollat så många på vägen), för ett par månader sedan när jag letade sadel. Hade lite år på nacken, men i mkt fint skick. Tyvärr för svängd för min häst, men va skön den var :love:. Också enkelkåpa, vägde inte mkt (tunna bossor, så det var inte mkt mellan sätet o hästens rygg) o man fick enorm "Close-Contact"-känsla.

Senast ändrad:

Provade en begagnad på min häst. Den satt som en smäck! Dock var den i så dåligt skick i lädret att jag inte ville köpa den. Men passformen var verkligen super. Tror att man får en fantastisk när-känsla med enkelkåpan. Är lite sur på mig själv att jag inte provred och slog till på den - även om lädret såg helt krackelerat ut....

Jag tror att alla är permanentstoppade. Har aldrig sett något annat.

finns tre modeller, milady, makila och mendia. alla är permanentstoppade och nypriset ligger på samma nivå som childeric och amerigo. men eftersom dom inte är lika populära så är begpriset betydligt lägre.

Det är en Makila. Jag får köpa den för 14000 om jag vill, rimligt?
Har inte bestämt mig än då den är lite liten till mig men hittar jag inget bättre så kanske...
Ska iväg på sadelutprovning på måndag, håll tummarna....

Vet faktiskt inte. Ska gräva lite mer i det om det blir aktuellt med köp men hoppas ju såklart att jag hittar något som passar oss båda perfekt.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Western Hej Jag har en westernsadel som jag fick med när jag köpte förra hästen, för ca 10 år sedan. Jag hade nu tänkt sälja den men jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 560
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka